środa, 16 września 2015

jogurtowa owsianka chia z duszonymi jabłkami!

Prosto, a jednak! Smacznie, zdrowo, czyli idealnie na śniadanie. Nasionka chia czekały i czekały, na szczęście były cierpliwe i w końcu znowu po nie sięgnąłam. I nie pożałowałam! Dodałam je do owsianki, następnie wymieszałam z jogurtem, dodałam moją ulubioną przyprawę, czyli cynamon, całość uwieńczyłam słodkimi, duszonymi kawałkami jabłka. Poranki nie są jeszcze tak bardzo chłodne, więc postanowiłam to dobrze wykorzystać i owsiankę podałam na zimno. Wyszło naprawdę smacznie! Poranna jesienna chmurka. 


JOGURTOWA OWSIANKA CHIA z duszonymi jabłkami
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych
1 łyżka nasion chia BIO
50ml mleka
1/2 łyżeczki cynamonu
200g jogurtu naturalnego
1 (małe) jabłko
50-100ml wody
1 łyżeczka miodu
Płatki owsiane wymieszać z nasionami chia i cynamonem. Zalać mlekiem, dodać jogurt, dokładnie wymieszać. Przełożyć do słoiczka (lub wysokiej szklanki, jeśli nie macie słoiczka). Jabłko umyć, obrać, wydrążyć gniazdo, pokroić w plasterki. Wrzucić do rondelka, podlać wodą, dusić na małym ogniu, aż jabłka zmiękną. Pod koniec dodać miód. Tak przygotowane jabłka wyłożyć na wierzch owsianki. Wstawić do lodówki na noc. 

11 komentarzy:

  1. duszone jabłuszka zapowiadają nadejście jesieni! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesienne owsianki są dobre zarówno na gorąco jak na zimno :) a duszone jabłka to jesienny obowiązkowy klasyk.

    OdpowiedzUsuń
  3. chia świetnie zagęszczają owsiankę, uwielbiam te drobne ziarenka mocy :) duszone jabłka to dla mnie zdecydowanie oznaka, że jesień coraz bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć temperaturowo to letnie śniadanie, smaki już zdecydowanie jesienne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z rana jesień jest tak dojmująca, że nic nie pobije typowo jesiennych smaków :) Mimo, że słońce później jeszcze wychodzi i zaprzecza wrześniowi - nie ma to jak zapach cynamonu o poranku!

    OdpowiedzUsuń
  6. owsianka z jabłkiem czyli niezastąpiona klasyka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny słoiczek,a owsianka z jabłkiem to klasyk który musi być często na sniadanie podczas jesienie,rozgrzewa i daje energii a nasze kubki smakowe dziękują nam za to :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super podana, idealna na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze? Nie jadłam takiej owsianki! Ale prezentuje się bosko! :)

    OdpowiedzUsuń