wtorek, 16 czerwca 2015

czekoladowe ciasto budyniowe z marcepanem!

Sesja przyszła, więc i w kuchni mnie coraz więcej! Bo po co się uczyć, skoro można piec ciasta. A później się nimi zajadać! Szczególnie, gdy są tak pyszne, jak to dzisiejsze. Właściwie to ciasto powstało zupełnie spontanicznie. Weszłam do kuchni, wymieszałam w misce różne składniki, trochę tego, trochę tamtego! Później hop do piekarnika, za godzinę hop na talerz i czekoladowo-marcepanowa uczta gotowa!




CZEKOLADOWE CIASTO Z MARCEPANEM budyniowe owsiane
Przepis (jedna mała tortownica):
100g mąki pszennej pełnoziarnistej
100g płatków owsianych
50g cukru trzcinowego
50g budyniu czekoladowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka gorzkiego kakao
2 żółtka + 1 białko
100ml oleju
100ml mleka
80g marcepanu w czekoladzie
Piekarnik nastawić na 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Do miski wsypać suche składniki: mąkę, płatki owsiane, cukier, budyń, proszek do pieczenia i kakao. W drugiej misce wymieszać mokre składniki: żółtka, białko, olej i mleko. Mokre składniki dodać do suchych, dokładnie wymieszać, aż do uzyskania jednolitej masy. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia (lub wysmarować tłuszczem - masłem/olejem). Do formy wlać ciasto, wyrównać. Na wierzch pokruszyć marcepan w czekoladzie. Ciasto wstawić do piekarnika, piec przez około 50-60minut, aż do "suchego patyczka". Gotowe ciasto wystudzić w piekarniku. 

9 komentarzy:

  1. Jak pięknie wyrośnięte! Rewelacyjnie wygląda, chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy trzeba się uczyć mnie też wiecej w kuchni :D Nawet czasem bezinteresownie posprzątam :D Ciacho - obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojeju, piękne ciacio!
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. nieziemskie : ) haha ja też zawsze uciekam do kuchni przed ksiązkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto budyniowe *.* Błagam, wyślij mi kawałek!

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka <3 Szkoda że nie pokazałaś kawałka po ukrojeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam to samo ;)
    Ciacho wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń