sobota, 4 kwietnia 2015

mazurek z konfiturą, migdałami i bezą!

Wiecie, że jeszcze nigdy w życiu nie piekłam mazurka? Nigdy wcześniej! Naprawdę! Dzisiaj postanowiłam to jednak w końcu zmienić. Nieco się bałam, że coś nie wyjdzie, ale zupełnie niepotrzebnie. Moja wersja mazurka to kruche ciasto, konfitura śliwkowa, płątki migdałów i beza. Świetnie wygląda, a jeszcze lepiej smakuje. Od dzisiaj mazurek to nowy obowiązek w trakcie Świąt Wielkanocnych. Kompletnie nie wiem, jak mogłam tyle czasu zwlekać z pieczeniem tego ciasta! Jestem zachwycona. Domownicy również! Chwalą i zajadają!



MAZUREK Z KONFITURĄ, MIGDAŁAMI I BEZĄ
Inspiracja: www.kwestiasmaku.com
Przepis (jeden mazurek):
Spód:
170g mąki pszennej
80g mąki ziemniaczanej
50g cukru
50g zimnego masła
1 jajko
Beza:
2 białka jajka
100 g cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
+ 400g konfitury śliwkowej
płatki migdałów
Do miski przesiać mąkę pszenną i ziemniaczaną, cukier oraz pokrojone na kawałeczki masło. Rozetrzeć palcami masło z mąką, aż powstanie drobna kruszonka. Dodać jajko i zagnieść ciasto łącząc wszystkie składniki w jednolitą kulę. Ciasto owinąć folią i włożyć do lodówki na około godzinę. Po tym czasie schłodzone ciasto wyjąć z lodówki, odwinąć z folii, wyłożyć nim spód blachy (wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia). Spód podziurkować widelcem. Piekarnik nagrzać do 160 stopni (góra i dół bez termoobiegu). Wstawić blaszkę z ciastem i piec przez 35 minut na lekko złoty kolor. Wyjąć z piekarnika. Przygotować bezę. Piekarnik nagrzać do 180 stopni (góra i dół bez termoobiegu). Białka wbić do miski i ubić mikserem na sztywną pianę. Dodawać cukier, cały czas dokładnie ubijając. Pod koniec dodając mąkę ziemniaczaną. Kruchy spód posmarować marmoladą śliwkową, posypać płatkami migdałów, a następnie wyłożyć bezę (można to zrobić za pomocą rękawa cukierniczego lub po prostu wyłożyć łyżką tworząc fantazyjne fale). Wstawić do piekarnika i piec przez około 15 minut aż beza lekko się zrumieni. Gotowy mazurek wyjąć i ostudzić. Kroić i podawać.

10 komentarzy:

  1. Prześliczny mazurek!
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urzekająca ta beza :3
    Wesołych Świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. to tak jak ja - nie piekłam nigdy, ani nie jadłam - może jeszcze kiedyś spróbuję :) tymczasem podziwiam Twoje dzieło :)
    Wesołych świąt kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny ten mazurek! *.*
    Bardzo podoba mi się ta beza na wierzchu, cudo! :)

    Życzę radosnych i pogodnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nigdy nie piekłam i nie jadłam, ale kiedyś spróbuję, jestem tego pewna!
    Ta beza wygląda genialnie!

    Wesołych, radosnych świąt życzę xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochote na tego mazurka ;)
    Wesołych Świąt ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też piekłam w tym roku podobnego, smaki świetnie się uzupełniają; )
    Wesołych Świąt!: )

    OdpowiedzUsuń