piątek, 6 marca 2015

waniliowe ciasto z czekoladą!

Wróciłam. Z raju do rzeczywistości. Ale nie o tym powinnam tutaj pisać. Tutaj pisać powinnam o smacznym jedzeniu. Więc dzisiaj piszę o cieście. Waniliowym, z czekoladą. Mokrym i puszystym. Niesamowicie prostym oraz szybkim w wykonaniu. I szybkim. Takim, które umili nam dzień. Takim, które idealnie smakuje do popołudniowej kawy lub herbaty. Takim, które koniecznie musicie upiec. Najlepiej jeszcze dzisiaj. Teraz.




CIASTO WANILIOWE Z CZEKOLADĄ
Przepis (jedna keksówka):
250g mąki pszennej
120g cukru do wypieków
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200g jogurtu naturalnego
50ml syropu waniliowego
100g gorzkiej czekolady
60g masła
2 (małe) jajka 
+ masło i bułka tarta (do wysmarowania formy)
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Keksówką wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Do jednej miski wsypać mąkę, cukier, proszek do pieczenia. Do drugiej wbić jajka, dodać jogurt, masło, syrop waniliowy. Mokre składniki dokładnie zmiksować, dodać do suchych, wymieszać, aż do uzyskania gładkiej, jednolitej masy. Czekoladę drobno posiekać, dodać do masy, wymieszać. Ciasto przelać do formy. Wstawić do piekarnika. Piec przez około 60 minut, aż do "suchego patyczka". Gotowe ciasto ostudzić.

18 komentarzy:

  1. mniammm..ciekawe jak wygląda w środku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym pomyślałam :)

      Usuń
    2. niestety nie mogłam go przekroić, ponieważ było pieczone jako prezent i musiałam ciasto dostarczyć w jednym kawałku :)

      Usuń
    3. To trzeba upiec i samemu się przekonać jak wygląda wnętrze! :)

      Usuń
  2. Środek i mnie ciekawi :D Pewnie są tam pyszne kawałeczki czekolady!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tego typu ciasta. Proste, szybkie, nieprzeładowane... Niebo ♥

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. nawet nie wiesz jaką mam teraz na nie ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lepiej być nie mogło, idealne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie takie ciasta zawsze będą kojarzyć mi się z babcinymi wypiekami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie by było zobaczyć to ciasto od środka! W sumie to jest jeszcze większa zachęta, żeby go samemu upiec i się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Intryguje mnie środek... Trzeba upiec! :D
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do takiej słodkiej rzeczywistości można z raju na chwilę wrócić;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czekolada i wanilia- idealne połączenie! I jeszcze piszesz, że wilgotne- gdyby nie to, że jakimś cudem mamy nadwyżkę ciasta w ten weekend już bym leciała piec. Może za tydzień...

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne ciasto, uwielbiam takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń