czwartek, 12 marca 2015

muffiny z krakersami i makiem!

Lubicie słodko-słone smaki? (ja osobiście je uwielbiam!) Lubicie zacząć dzień od zaparzenia kawy/herbaty oraz sięgnięcia ręką po pyszne muffiny? Jeśli na oba pytania odpowiedzieliście twierdząco to mam dla Was przepis na wyśmienite muffiny! Słodko-słone, z makiem i krakersami, dzięki czemu są niezwykle chrupiące.  


    

MUFFINY Z KRAKERSAMI I MAKIEM
Przepis (12-14 sztuk):
1szkl mąki pszennej
1/2szkl cukru do wypieków
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2szkl mleka
1 (małe) jajko
szczyota soli
20g maku
1/2szkl oleju rzepakowego
50g krakersów z makiem
Piekarnik nastawić na 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Krakersy drobno pokruszyć. Do miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia. Dodać cukier, mak i pokruszone krakersy. W drugiej misce roztrzepać jajko, wumieszać z mlekiem i olejem. Mokre składniki połączyć z suchymi, dokładnie wymieszać, aż do uzyskania jednolitej masy. Ciastem napełniać foremki na muffiny (do 3/4 wysokości). Wstawić do piekarnika, piec przez około 50 minut, aż do "suchego patyczka". Gotowe muffiny wyjąć i ostudzić.

18 komentarzy:

  1. Genialny przepis! Koniecznie muffiny do zrobienia. Już mi się znudziły tylko słodkie muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takiej wersji jeszcze nie jadłam, a jestem wielką fanką muffinków:)

    http://modnystyl2013.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. słodko-słone - kocham! a te babeczki wyglądają przecudownie, jak będę miała możliwość pieczenie to je robię, zakładka dodana do ulubionych:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie fajne pieguski! :) Przypomniałaś mi, jak bardzo lubię krakersy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. idealne! uwielbiam takie zestawienia!

    OdpowiedzUsuń
  6. jej, takie krakersy od razu przywodzą mi na myśl przeszłość, kiedyś sporo ich chrupałam :) fajna przekąska i ciekawie przemyciłaś ją w tych słodkich muffinach - super! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcę wszystkie! :D
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham krakersy, więc takie muffiny to coś dla mnie ♥ Została ci chociaż jedna? :D

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo takie połączenia nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacyjne;) tyle ze u mnie gotowe po 25minutach byly..:) polecam. Smak MEGA

    OdpowiedzUsuń