wtorek, 31 marca 2015

koktajl jabłko-papaja!

Papaja. Znacie? Ten egzotyczny owoc, choć wielu osobom mało znany, kryje w sobie moc dobroczynnych właściwości. Nazywany jest "owocem aniołów". Naprawdę warto po niego sięgać! Owoce te warto wybierać nie tylko ze względu na właściwości wspomagające trawienie i chroniące przed rakiem. Owoc ten dodatkowo pomaga utrzymać serce w dobrej kondycji, zawiera w sobie duże ilości błonnika oraz witaminy C i E. Poza tym świetnie smakuje! Papaje mogą być wykorzystywane na wiele różnych sposobów. Ja dzisiaj postawiłam na koktajl. Oprócz papaji, zmiksowałam jabłko, jogurt i mleko, płatki owsiane i cynamon. Wyszło świetnie!


KOKTAJL JABŁKO-PAPAJA
Przepis (jedna porcja):
200g jogurtu naturalnego
50ml mleka
1 (małe) jabłko
1/2 papaji
2 łyżki płatków owsianych
szczypta cynamonu
Płatki owsiane zalać odrobiną wrzątku, odstawić. Owoce umyć, wydrążyć pestki, pokroić w kostkę, wrzucić do miksera. Zmiksować razem z jogurtem, mlekiem, cynamon i namoczonymi płatkami owsianymi. Przelać do wysokiej szklanki. Schłodzić w lodówce. Schłodzony koktajl podawać.

12 komentarzy:

  1. mam papaję w lodówce i koniecznie, jak najszybciej muszę ją spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. papai (papaji?) nigdy nie jadłam, muszę się zaopatrzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam okazji spróbowac tego owocka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie próbowałam papai (ji? :P) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham papaję! Idealnie komponuje się z mango i bananem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Papai nie jadłam nigdy, ale zawsze kojarzyła mi się z cudownymi tropikami :D

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, uwielbiam papaję :) sok z papai od razu kojarzy mi się z wakacjami na Sri Lance, gdzie piłam go codziennie :) bardzo dobrze smakuje w połączeniem z bananem i odrobiną limonki/cytryny

    OdpowiedzUsuń
  8. Soku z papai jeszcze nie próbowałam, muszę koniecznie to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń