piątek, 13 marca 2015

cynamonowe tosty francuskie z jabłkiem!

Lubię mieć wolne piątki. Bardzo lubię. Tak niespodziewanie mieć nieco dłuższy weekend. Wolny piątek oznacza poranek bez pośpiechu. A z kolei poranek bez pośpiechu oznacza królewskie śniadanie. Cynamonowe tosty francuskie, obsypane cukrem pudrem, podane z domową konfiturą jabłkową. Brzmi dobrze? A jak smakuje! Ostatnio muszę nieustannie osładzać sobie życie. Więc osładzam. Sobie i innym przy okazji. Mama powiedziała, że tosty smakowały wyśmienicie. A skoro mama tak mówi to chyba to musi być prawda ... Prawda?



CYNAMONOWE TOSTY FRANCUSKIE z jabłkiem
Przepis (jedna porcja):
2-3 kromki chleba
1 (małe) jajko
2 łyżki mleka
1 łyżeczka miodu
szczypta cynamonu
+ masło klarowane
cukier puder
konfitura jabłkowa (u mnie: domowa)
Chleb powinien być nieco czerstwy lub, jeśli tak jak ja używacie świeżego chleba, należy podpiec go delikatnie w tosterze, aby był chrupiący z zewnątrz. W miseczce roztrzepać jajko, wymieszać z mlekiem, miodem, cynamonem. Na patelni rozpuścić masło. Kromki chleba maczać w jajku i smażyć na maśle przez kilkanaście sekund z każdej strony, aż do zarumienienia. Gotowe tosty odsączyć na ręczniku papierowym, po czym przełożyć na talerz. Posypać cukrem pudrem. Podawać z konfiturą jabłkową.

22 komentarze:

  1. mmmm. nie jadłam czegoś takiego :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia dlatego jak najbardziej warto je celebrować i urządzać sobie "królewskie śniadania". Jak najbardziej podoba mi się propozycja na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne, u nas tutaj jada się takie z sosem waniliowym, ale Twoja wersja też jest fajna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na słodko takich tostów jeszcze nigdy nie jadłam, u mnie zawsze są w wersji wytrawnej. Obiecuję spróbować Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie jadłam francuskich! Choć mi kojarzą się przede wszystkim z letnimi śniadaniami, nie wiem dlaczego :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro mama tak mówi to niewątpliwie musiały smakować doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie nawet bardziej niż te tosty, intryguje ta konfitura! Może podzielisz się recepturą? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm ale pysznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno takich tostów nie jadłam... :D

    OdpowiedzUsuń
  10. brzmi bardzo dobrze i smacznie wygląda :) tosty francuskie lubię i zdecydowanie zbyt rzadko je jadam, czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też lubię jak ktoś chwali moje jedzenie, zwłaszcza jak wiem, że nie jada w ten sposób, nie zna czy coś...:D

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam tosty francuskie, to smak mojego dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  13. Och, Madziu, jak ja dawno nie jadłam tak prostego a zarazem wykwintnego śniadania... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny blog zapraszam do nas+obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie śniadanie chodzi za mną już od jakiegoś czasu, muszę w końcu je zrobić! Wygląda przepysznie :) A mamy zawsze mówią prawdę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy przepis na placuszki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń