wtorek, 23 grudnia 2014

parfait jogurtowo-orzechowy!

Wróciłam do domu. Na Święta. Okazało się, że doskonale pamiętam, w której dokładnie szufladzie znajdę sztućce, w której szafce kubki i miseczki, gdzie schowane są płatki owsiane, miód, orzechy laskowe. Więc, jakbym tu była wczoraj i wcale nie wyjeżdżała, odnajduję się doskonale w domowej kuchni, parzę kawę, przygotowuję śniadanie. Proste, szybkie, a zarazem jakie smaczne. Czyli takie moje ulubione.



PARFAIT JOGURTOWO-ORZECHOWY
Przepis (jedna porcja):
200g jogurtu naturalnego
2 garści orzechów laskowych
2 łyżki syropu orzechowego
2 łyżki (płynnego) miodu
Orzechy laskowe drobno posiekać. Przygotować wysoką szklankę (ewentualnie pucharek). Nakładać warstwami; Połowę posiekanych orzechów, trzy łyżki płatków owsianych, łyżka miodu, łyżka syropu orzechowego, jogurt naturalny, pozostałe orzechy i płatki owsiane, ponownie łyżkę miodu i syropu. 

15 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. obłędnie pyszne śniadanie! zaraz sprawdzę, czy mam wszystkie składniki i robię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się! Domowe, proste znaczy najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To danie idealne skomponowałoby się z pomarańczą :D
    Oj, gdybyś pozapominała takich rzeczy jak miejsce na widelce w domu, w którym mieszkałaś latami po kilku miesiącach, to by świadczyć mogło jedynie o amnezji retrogradnej xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego typu połączenia bakalii, (dodatkowo owoców) i nabiału to mój niezawodny sposób na szybkie i smaczne drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie zapomina się domu, nigdy! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie wygląda :)
    Zaczęłam żałować, że tak rzadko robię parfait!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze jest wrócić do ulubionych smaków w domu. I mi po wyjazdach zawsze najprostsze smaki najlepiej smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  9. do kiedy będziesz w Niemczech ? :) co ze studiami w Polsce ? musisz nadrobić potem zaległości ? jak Ci tam nauka idzie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. póki co będę tam do końca lutego, wtedy kończy się (niestety!) mój erasmus. w Berlinie studiuję to, co studiowałabym teraz będąc w Polsce, po prostu tam robię jeden semestr, po powrocie normalnie kontynuuję to dalej. Kilka przedmiotów będę musiała nadrobić, ale większość zaliczam w Niemczech. co do nauki tam to jestem bardzo zadowolona, radzę sobie póki co bez problemów :)

      Usuń
  10. No te Twoje cudowności jak zawsze robią mi taka ochotę!;) A właśnie przed chwilą skończyłam jeść śniadanie;)
    Jako, że święta już tuż tuż życzę Wesołych Świąt i do zobaczenia za rok;)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie jest tak wrócić do domu, po paru miesiącach :) tym bardziej na ten magiczny, pełen ciepła rodzinnego czas :)
    udanych wypieków! :*

    OdpowiedzUsuń
  12. świetna propozycja na lekkie śniadanie po wigilijnym przejedzeniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod słowami Karoliny! :D

      Usuń