wtorek, 2 września 2014

waniliowa owsianka z gruszką i tahini!

Zatęskniłam za owsianką. Mimo wakacji ostatnio ciągle gdzieś biegam, ciągle coś załatwiam, dużo robię, mało śpię. Aż tu nagle, mam nieco spokojniejszy dzień. Za oknem pogoda nie dopisuje - szaro, ponuro. Jakoś tak zimno, na dodatek pada deszcz. A więc owsianka. Lepszego śniadania na dzisiaj nie będzie. Ciepła, rozgrzewająca. Gęsta. Ze słodką gruszką, ze słodką pastą tahini. Waniliowa. Tęskniłam za owsianką.



WANILIOWA OWSIANKA Z GRUSZKĄ I TAHINI
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych Halina
200ml mleka
ziarenka z 1/2 laski wanilii
1 (mała) gruszka
1 łyżka tahini
1 łyżeczka miodu
Mleko zagotować w rondelku. Wsypać płatki owsiane, dodać ziarenka wanilii i miód. Gotować na małym ogniu, cały czas mieszając, aż do zgęstnienia. Gotową owsiankę przełożyć do miseczki. Gruszkę pokroić w plastry, udekorować nimi owsiankę. Następnie dodać tahini. Owsianka gotowa. Podawać. 

23 komentarze:

  1. właśnie takie zestawienie wręcz uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie sobie uświadomiłam, że chyba też się stęskniłam za owsianką dzięki Tobie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulubione zestawienie smaków! Dzień już nie straszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wanilia z gruszką to mistrzostwo. A połączenie gruszki z tahini zachwyca mnie codziennie. Skomponowane w trio i to w owsiance to ideał w każdym calu. Nic więcej tu nie trzeba :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tej pasty jaki ona ma smak?

    OdpowiedzUsuń
  6. Gruszka i tahini - przestawiamy się już na jesienne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie :) Czy wanilia jest mocno wyczuwalna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest wyczuwalna, ale delikatnie, nie przytłacza pozostałych smaków :)

      Usuń
  8. Nie wiem czemu nie jadlam jeszcze owsianki z tahini - do sprobowania! Takie śniadanie w takie dni to mus :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepsze połączenie pod słońcem <3

    OdpowiedzUsuń
  10. genialne połączenie smaków dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda niesamowicie przepysznie. Mam tylko jedno pytanie - czy nie ma problemu ze znalezieniem w sklepach tej pasty tahini? Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam i dlatego pytam. Uwielbiam i smak gruszek i wanilii, więc na pewno przetestuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można ją kupić w każdym sklepie z ekologiczną żywnością :)
      czasami jest również dostępna w Lidlu, w trakcie tygodnia greckiego.

      Usuń
  12. Tak wanilia z gruszką to obłędne połączenie :) do tego ten sezam....same smakołyki :) Wszystko połączone z niezastąpioną owsianką :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z najlepszymi dodatkami ta owsiana! :)
    I tahini ma świętną konsystencję!

    OdpowiedzUsuń
  14. z taką owsianką można zaczynać dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawi mnie to tahini coraz bardziej! ostatnio gruszek nie odstępuje ani na krok. teraz są przecież najlepsze ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam owsianki pod każdą postacią :))

    OdpowiedzUsuń