czwartek, 4 września 2014

orzechowy ryż z gruszką!

Jesiennie za oknem, jesiennie w porannej miseczce. Ryż na mleku, mocno orzechowy, podany ze słodką gruszką. Idealnie słodkie, idealnie rozgrzewające śniadanie. Otula zapachem, otula smakiem. Niezwyczajnie zwyczajne.



ORZECHOWY RYŻ Z GRUSZKĄ
Przepis (jedna porcja):
80g Ryżu Białego Britta
100ml wody
250ml mleka z orzechów 
50ml syropu orzechowego
1 (mała) gruszka
Do rondelka wlać wodę, mleko i syrop orzechowy. Gdy całość zacznie się gotować, wsypać ryż, zmniejszyć ogień, gotować przez około 20 minut, co jakiś czas mieszając, aż ryż wsiąknie płyny i będzie miękki. Gruszkę umyć, pokroić w plasterki/kosteczkę. Gotowy ryż przełożyć do miseczki. Na wierzch nałożyć pokrojoną gruszkę.

18 komentarzy:

  1. ryż na mleku to niezastąpiony smak dzieciństwa, a teraz jeszcze tworzymy sobie różne wersje smakowe i jeszcze pyszniej nam to wychodzi :) świetny sposób na zdrowe, pożywne śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takie jesienne specjały mam nadzieję jeszcze poczekać, bo słońce w stolicy swieci mocno!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie śniadanie to droga do jesiennego raju. Taka piękna jesienna droga liśćmi usłana ;D Jeszcze tylko szczypty cynamonu mi brakuje.
    Jakiego syropu orzechowego używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SIMPLY HAZELNUT, o taki:
      http://guiltfree.pl/wszystkie-kategorie/1057-simply-hazelnut-syrop-orzechowy-bez-cukru.html?gclid=CjwKEAjw-JqgBRCAyqjoic27nlQSJABBTpFEbOG8pwQ9skpBIW9sfuIuEXiAzebdS6GeMXBOJjifvhoC8Ofw_wcB

      :)

      Usuń
  4. Wygląda i brzmi przepysznie!
    Jesień, jesień... o tak jest już za oknem, ale przecież ty jesień lubisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od roku chciałam zrobić ryż na mleku, ale ktoś mi powiedział, że to się bardzo długo robi, i odłożyłam ten pomysł, ale widzę, że wcale nie tak długo, i można poświęcić te 20-30 minut, a ten przepis wygląda na przepyszny, i chyba wykorzystam go jako pierwszy :)
    Zapraszam: nakrywka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. orzechy i gruszka, tak bardzo jesiennie ;) a do tego ten delikatny ryż ;)

    zapraszam ;) http://bakaliowy-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. gruszka z orzechami to wspaniały duet! iście jesienny zarazem. ale uwielbiam go mimo wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Syrop orzechowy! Czemu ja wcześniej tego nie znałam?! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne danie na jesienną pluchę i deszczową pogodę! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. Orzech i gruszka wyjątkowo dobrze razem smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  11. MOje ukochane smaki w jednej miseczce *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. gruszka i orzechowy ryż, tego mi chyba trzeba! :3

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja tak sobie myślę, że mam syrop, ale karmelowy, i już sobie wyobrażam ten smak :)

    OdpowiedzUsuń