piątek, 15 sierpnia 2014

śniadaniowe puddingi z malinami!

Maliny, ach maliny! Moje pierwsze maliny w tym roku. Jakie dobre! Uwielbiam malinowy czas. Słodkie, soczyste, czerwone kuleczki - musiały wskoczyć do śniadania! Dwa malinowe śniadania. Dwa puddingi. Jeden owsiany, kawowy. Drugi ryżowy, o smaku wanilii. Jeden dla mnie, drugi dla mamy. Zgadniecie, który czyj?




KAWOWY PUDDING OWSIANY Z MALINAMI
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych
150ml mleka
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka cukru trzcinowego
garść malin
+ jogurt grecki (do podania)
Płatki owsiane wymieszać z kawą rozpuszczalną i cukrem trzcinowym, wsypać do rondelka, zalać mlekiem, zagotować. Trzymać na małym ogniu, cały czas mieszając, aż do zgęstnienia. Gotową owsiankę przełożyć do miseczki/kokilki. Wierzch udekorować malinami. Wstawić na noc do lodówki. Rano gotowy pudding owsiany przełożyć delikatnie na talerz. Podawać z kleksem jogurtu greckiego.




WANILIOWY PUDDING RYŻOWY Z MALINAMI
Przepis (jedna porcja):
50g płatków ryżowych
150ml mleka
ziarenka z 1/2 laski wanilii
1 łyżeczka cukru waniliowego
garść malin
+ jogurt grecki (do podania)
Płatki ryżowe wymieszać z cukrem trzcinowym i ziarenkami wanilii, wsypać do rondelka, zalać mlekiem, zagotować. Trzymać na małym ogniu, cały czas mieszając, aż do zgęstnienia. Gotowe płatki ryżowe przełożyć do miseczki/kokilki. Wierzch udekorować malinami. Wstawić na noc do lodówki. Rano gotowy pudding ryżowy przełożyć delikatnie na talerz. Podawać z kleksem jogurtu greckiego.

30 komentarzy:

  1. Pudding kawowy-musi być boski w smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam owsiany (chociaż z większą ilością mleka). czas zrobić ryżowy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Puddingi lubię w każdej postaci - a szczególnie z manny i ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe :) I ten jogurt grecki to idealne wykończenie, wygląda jak kremowa, bita śmietana

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze maliny? Ło matko :P Ale w pysznym stylu ;)
    Który czyj? Ja bym jadła po połowie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę takie zrobić, bo wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja wczoraj też robiłam pudding, ale z kaszki kukurydzianej! maliny rządzą! chętnie spróbowałabym Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. maliny z kawą? cały czas mnie zaskakujesz swoimi pomysłami ;d ale coś mi się wydaje, że jutro ten pudding zagości u mnie na talerzu, bo maliny już czekają w lodówce ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglądają te malinki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na pożywne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda świetnie, na pewno kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. chociaż malin pochłonęłam już kilogramy to kuszę się na oba puddingi, bo nie wiem który lepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zdecydowanie wybrałabym waniliowy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Połączenie kawy i malin jest cudowne, raz robiłam taki tort i był świetny :> Z chęcią wpadłabym na ten pierwszy pudding, ale tym drugim też bym nie pogardziła :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Oba wyglądają obłędnie! Nie potrafiłabym się zdecydować na jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajną 'czapę' stworzył ten jogurt :))

    OdpowiedzUsuń
  17. to wygląda więcej niż idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kawooooowy?! Chce chce zrob mi. <3

    OdpowiedzUsuń
  19. dwa puddingi i oba fantastyczne! choć dla mnie oczywiście owies wygrywa :D

    OdpowiedzUsuń
  20. zgaduję, że Twój był kawowy, chociaż ja z chęcią wzięłabym po połowie każdego!

    OdpowiedzUsuń
  21. Kawowy bardziej w moim stylu, aczkolwiek oba wyglądają tak apetycznie że zjadłabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  22. nigdy nie robiłam puddingów :)

    OdpowiedzUsuń
  23. planuję zrobić pudding z jabłkami i cynamonem :) ale z malinami jak widać wyżej też prezentuje się świetnie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. jakie smaczne puddingi! :)
    zjadłabym ten z ryżowy :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie mam pojęcia którą wybrać, kawową najchętniej...

    OdpowiedzUsuń
  26. Założę się, że Twój kawowy, bo wszyscy wiemy jakim jesteś kawoholikiem! :D
    Wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń