wtorek, 12 sierpnia 2014

nocna owsianka śliwkowo-cynamonowa!

Sierpień coraz późniejszy, coraz chłodniejszy, jakby coraz mocniej tęskno mu było do września, przez co coraz bardziej jesienny. Nie przeszkadza mi to. Lubię przełom tych dwóch miesięcy, lubię obserwować i odczuwać, jak gorące lato przeistacza się powolutku w złocistą, ciepłą jesień. Może naszło mnie na takie przemyślenia przez dzisiejsze śniadanie? Wyjadam resztki zeszłorocznych konfitur. W lodówce stał słoiczek nieco jeszcze wypełniony śliwkowo-cynamonową konfiturę, postanowiłam dosypać płatków owsianych, dolać mleka i tak oto sposobem zajadam się dzisiaj rano pyszną, nocą owsianką. Przepis na konfiturę znajdziecie w przepisie na śniadanie, podlinkowałam. Jest bardzo smaczna, więc polecam Wam czujnie czekać na śliwki, po czym zaopatrzyć się w ich spory zapas i zamknąć ich smak w słoikach. A później przez cały rok móc rozkoszować się ich smakiem. 



NOCNA OWSIANKA ŚLIWKOWO-CYNAMONOWA
Przepis (jedna porcja):
100-150ml mleka
50g płatków owsianych górskich Halina
1/3 słoiczka konfitury śliwka-cynamon (u mnie: domowa)
Konfiturę pozostawić na dnie słoiczka. Na konfiturę wsypać płatki owsiane, wlać mleko, tak aby wypełniło cały słoiczek. Wstawić na noc do lodówki. Rano wyjąć i podawać.

14 komentarzy:

  1. Nocne, słoiczkowe najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje działkowe śliwki jeszcze dojrzewają, ale jak tylko będą dobre, to z pewnością skuszę się na taką owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetny wstęp. Lubie takie klimatyczne wątki :D A owsianka pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokochałam nocne owsianki *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Co roku obiecuję sobie, że zrobię własne przetwory, że będę smażyć powidła i dżemy, a zawsze jakoś kończy się na tym, że tego nie robię i potem mocno żałuję. Niech więc Twój dzisiejszy post będzie dla mnie motywacją - zrobię śliwkowo-cynamonowe konfitury i będę mogła jeść taką owsiankę nawet w lutym!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie trochę za szybko na jesienny klimat. Jeszcze nie nacieszyłam się tym letnim, pełnym słońca.. Ale.. zawsze można je przemycić do śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliwka, cynamon - jesień się zbliża, definitywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak wykorzystać resztę konfitury? taka owsianka to niezły patent! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. z konfiturą wszystko smakuje niebiańsko! spróbuj z masłem orzechowym w tostach na przykład :D

    OdpowiedzUsuń
  10. właściwie to ja czekam na jesień już od dawna... :) a raczej cieszę się latem, ciepło myśląc także o jesieni, o!
    pyszne połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  11. jaki pomysł :)



    Pozdrawiam

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń