czwartek, 7 sierpnia 2014

mrożona herbata kwiatowa!

Ufff, jak gorąco! Czym się schładzacie? Ja dzisiaj polecam domową, mrożona herbatę. Niezwykłą! Kwiatowo-owocową! Ta herbata nie tylko Was orzeźwi, ale także napełni energią i radością życia, w końcu to prawdziwa eksplozja smaków, aromatów, zapachów i kolorów. Znajdziecie w niej wszystko, co najlepsze - jest kwiat hibiskusa i jaśminu, bławatka, róży i słonecznika, jest cytryna, pomarańcza i ananas, spróbujcie, bo warto!



MROŻONA HERBATA KWIATOWA
Przepis (2 litry herbaty):
1 łyżeczka suszonego hibiskusa
1 łyżeczka suszonych płatków róży
1 łyżeczka suszonych płatków bławatka
1 łyżeczka suszonych płatków słonecznika
1 łyżeczka suszonych kwiatów jaśminu
1 łyżeczka kandyzowanego ananasa
1 łyżeczka skórki dzikiej róży
1 łyżeczka suszonej pomarańczy
1 łyżeczka suszonej cytryny
sok z 1/2 cytryny 
100ml wrzątku
1900ml zimnej wody 
+ kostki lody, plastry cytryny (do podania)
Wszystkie suszone kwiaty i kandyzowane owoce umieścić w garnuszku. Zalać wrzącą wodą, zaparzać przez kilka minut. Gotową herbatę przecedzić przez sitko, przelać do dzbanka. Dolać zimną wodę i sok z cytryny. Wrzucić kostki lodu i kilka plastrów cytryny. Wstawić do lodówki. Podawać schłodzoną.

9 komentarzy:

  1. wiesz, ze ja nigdy nie robiłam, nie piłam takich wynalazków? Mmmm.. ciekawe to musi być! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcająca propozycja, nigdy czegoś takiego nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze to nie przepadam za owocowymi herbatami, ale ta wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się takie połączenie. Jestem bardzo ciekawa smaku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, nie spotkałam się jeszcze z czymś takim ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ty jesteś pomysłowa ;D
    Lista składników dłuższa niż skład kupnych jogurtów owocowych, ale tu akurat jest to na plus ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow ale mega przepis - na pewno wykorzystam ;).

    Jestem na twoim blogu pierwszy raz ale bardzo mi się on podoba wiec pewnie będę wpadać częściej.
    Zapraszam też do mnie ;***

    http://perfekcjajestwcenie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. pysznie wygląda, idealna na upały :)

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Na sam widok zachciało mi się pić :D Uwielbiam takie "wynalazki", na pewno zrobię bo upalne dni nie odpuszczają...

    OdpowiedzUsuń