niedziela, 31 sierpnia 2014

kanapka z serową jajecznicą!

Czasem najprostsze połączenia okazują się prawdziwą poezją dla naszych kubków smakowych. Już wiele razy słyszałam opinie zachwalające jajecznicę w połączeniu z serem żółtym. Myślałam: "jakie to proste, a jeszcze nigdy nie próbowałam!" - i w końcu postanowiłam ten pomysł zrealizować w swojej kuchni. Nie myli się ten, kto twierdzi, że jajecznica w duecie z serem żółtym to prawdziwy strzał w dziesiątkę! Twierdzę tak również ja, twierdzą tak również moi domownicy! Spróbowałam jajecznicy z serem żółtym i się rozpłynęłam, dosłownie rozpłynęłam! A później pomyślałam o wypasionej kanapce! Gdyby tak taką jajecznicę zamknąć między dwiemia kromkami chleba? U mnie w domu to tata jest wielkim fanem tego typu kanapek, więc nie zastanawiałam sie długo - przygotowałam dla Niego takie! I co? Zajadał się ze smakiem, a po kanapkach zostały tylko okruszki. 



KANAPKA Z SEROWĄ JAJECZNICĄ
Przepis (jedna kromka - składana):
1 (małe) jajko
4 plasterki sera żółtego
2 kromki chleba pszennego
2 łyżeczki masła 
sól, pieprz (do smaku)
Na patelni rozgrzać jedną łyżeczkę masła. Dwa plasterki sera żółtego pokroić w kostkę. W kubeczku roztrzepać jajko z dodatkiem soli i pieprzu. Masę jajeczną wylać na rozgrzaną patelnię, smażyć jajecznicę na małym ogniu, cały czas mieszając, aż do ścięcia się żółtka i białka. Dodać pokrojone plasterki sera żółtego, trzymać na ogniu jeszcze przez chwilę, aż ser sie rozpuści. Kromki chleba posmarować resztką masła, na jedną z nich nałożyć pozostałe plasterki sera żółtego oraz jajecznicę, przykryć drugą kromką chleba. Podawać.

15 komentarzy:

  1. Takie śniadanie to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie też byż mogła przygotować podobne, na pewno bym zjadła i poprosiła jeszcze o dokładkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierz mi lub nie, ale już od dawna przygotowuję właśnie tacie dokładnie takie kanapki ;D Choć nie zawsze składane, zależy od tego ile mamy chleba w domu :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Kanapki z jajecznicą - moja ulubiona kolacja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jajecznica na kanapce smakuje najlepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jajecznica z serem? też bym się rozpłynęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. faktycznie, niby takie proste połączenie, a nigdy nie próbowałam ;)

    http://bakaliowy-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda faktycznie bardzo smacznie :)
    Połączenie z pozoru banalne, a faktycznie może byc niesamowite. Nic dziwnego, że smakowały te kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Proste, a jakie wyśmienite! Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam takie kanapeczki :>

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo.. ja ser lubię najbardziej na pizzy! ale w jajecznicy? hmm.. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jem tak czasami, ale w sumie nieświadomie ta jajecznica ląduje na chlebie :)

    OdpowiedzUsuń