poniedziałek, 18 sierpnia 2014

(jednoporcjowa) galette morelowa!

Słodka, jednoporcjowa przyjemność z samego rana? O tak, jak najbardziej! Możliwe i zalecane! Pełnoziarnista tarta galette, z morelowym środkiem, obsypana cynamonem, w egoistycznej wersji jednoporcjowej. Dzisiaj cała tarta dla mnie, dzisiaj z nikim się nie dzielę. Dzisiaj rozpieszczam tylko własne podniebienie! 



(JEDNOPORCJOWA) GALETTE MORELOWA
Przepis (jedna porcja):
70g mąki pszennej pełnoziarnistej
30g masła
30ml mleka
30g cukru trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu
4 łyżki konfitury morelowej (u mnie: domowa)
Mąkę posiekać razem z zimnym masłem. Dodać cukier, mleko - wyrobić ciasto (jeśli będzie zbyt rzadkie, można dodać więcej mąki). Wyrobione ciasto zawinąć w folię i wstawić do lodówki na pół godziny. Po tym czasie ciasto wyjąć, rozwałkować. Na środek wyłożyć konfiturę - zostawiając centymetrowy brzeg ciasta, który następnie należy zawinąć do środka. Całość posypać cynamonem. Tartę wyłożyć na blaszkę, wstawić do nagrzanego piekarnika - 180 stopni, termoobieg. Piec przez 25 minut, aż do zarumienienia. Wystudzić.

28 komentarzy:

  1. Jak ja lubię takie egoistyczne wypieki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie fajne i pysznie wyglądające coś :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Miałam nadzieję, że wstawisz przepis na tą tartę jak tylko zobaczyłam ją na Twoim Insta ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis ! Zapraszam do mnie blog o aktywności fizycznej , zdrowym trybie życia i treningach, ale nie tylko :)

    http://aktywnaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. można patrzeć i wzdychać jaka ona piękna! (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykorzystam z pewnością! :) Jak nikogo nie będziecie w domu - żeby też nie musieć się z nikim dzielić, o :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie wygląda! :) nawet kawałeczkiem się nie podzielisz? :( hehe :D super pomysł na słodki początek dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Własne podniebienie i nasze oczy rozpieszczasz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to mnie zaskoczyłaś! Jestem pod wrażeniem, wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czasem trzeba siebie z rana egoistycznie porozpieszczać, mmm

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasem trzeba być egoistą, ale ta tarta wygląda tak obłędnie, że żal się nie podzielić ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. od dawna zabieram się za galette! fajna sprawa z tymi jednoporcjowymi. nie zawsze chce mi się piec całą blachę ciasta i nawet jeśli nie robię tylko dla siebie, to wystarczy zrobie 2x jednoporcjowy wypiek i jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. to następnym razem upiecz też dla mnie, proszę :D
    ale bym zjadła świeżych moreli!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ah, gdyby mnie ktoś tak rozpieszczał... ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie zawsze królują jednoporcjowe wersje, a co za tym idzie złość domowników ;p więc uwierz, są dużo więksi egoiści ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale to musiało być dobre :) i zdjęcia są tak apetyczne że pożeram je wzorkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. O, chyba też sobie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przecudownie wygląda! Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Boskie połączenie, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ok 650 kcal na sniadanie? ;o

    OdpowiedzUsuń
  21. 70g mąki pszennej pełnoziarnistej 240 kcal
    30g masła 210
    30ml mleka 15
    30g cukru trzcinowego 120
    1 łyżeczka cynamonu
    4 łyżki konfitury morelowej (u mnie: domowa) 184
    770 kcal

    troche za duzo..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za podliczenie :D ale niepotrzebnie, nie liczę kalorii :)

      to zależy, co się zje później, jak wiele aktywności ma się w ciągu dnia - dopiero wtedy można stwierdzić czy to dla kogoś za dużo, czy nie.

      Usuń
    2. w sumie racja :D jesli nie liczysz to przepraszam :P swietny blog, pozdrawiam :)

      Usuń
    3. nie ma sprawy :)

      dziękuję!

      Usuń
  22. Oj tak, lubię się czasem pobawić w egoistę z jedzeniem i nie dzielić :D

    OdpowiedzUsuń