piątek, 29 sierpnia 2014

bananowo-kukurydziany placek!

Jakie to śniadanie było dobre! A jakie ono było słodziutkie! A nie ma w nim ani grama cukru! Pomyślicie, że to niemożliwe? A jednak! Wszystko za sprawą słodkiego banana i słodkiej kukurydzy. Ten placek to tylko trzy składniki, to samo zrowie, to naturalna słodycz, to ... To placek idealny! Połączenie banana i kukurydzy to strzał w dziesiątkę. Do tego mąka kukurydziana i gotowe. Ach, jeszcze cynamon, bo jak wiecie, jestem cynamonoholiczką, więc i tym razem nie mogło zabraknąć tej przyprawy. Placek spodoba się również osobom będącym na diecie wegańskiej - nie ma w nim bowiem ani jajek, ani mleka. Wszystkim się spodoba, na pewno!





BANANOWO-KUKURYDZIANY PLACEK
Przepis (jedna porcja):
60g mąki kukurydzianej
100g kukurydzy (z puszki)
1 banan
1 łyżeczka cynamonu
kilka kropel oleju z orzechów
Banana zblendować razem z kukurydzą i cynamonem. Wymieszać dokładnie z mąką, tak aby nie było grudek i aby powstała gładka masa. Patelnię natłuścić delikatnie olejem z orzechów. Na rozgrzaną patelnię wyłożyć masę bananowo-kukurydzianą i smażyć placek kilka minut z obu stron, na małym ogniu. Gotowy placek przełożyć na talerz. Posypać jeszcze kukurydzą i cynamonem. Podawać.

19 komentarzy:

  1. uwielbiam kukurydziane omlety ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. ten placek to chyba jeden z najlepszych jakie widziałam! mam ochotę zrobić go już dziś! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W życiu nie wpadłabym na połączenie banana i kukurydzy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdego dnia zaskakujesz co raz bardziej, twoje pomysły są co raz bardziej szalone i nieprawdopodobne i co raz lepsze. Wczoraj wykorzystałam przepis na pomidora w miodzie- chleb żytni posmarowałam pure z dyni z przyprawami ostrymi, na to taki właśnie pomidor w gryczanym miodzie i gorgonzolą. Niebo w gębie. I ten pomysł na placek na pewno też szybko wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, naprawdę! :) Nie ma dla mnie większej radości niż fakt, że ktoś wypróbował moje danie i jeszcze to danie mu smakowało! :)

      Usuń
  5. I kiedy ja mam znaleźć czas na te wszystkie Twoje przepisy?! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszny, zdrowy i wegański w zasadzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mistrz kukurydzianych placków!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Niby taki banalny pomysł, ale nikt by chyba nie wpadł na takie połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szybko, zdrowo, kolorowo! <3 Idealny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy mąkę kukurydzianą daloby się zastąpić kaszą kukurydziana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można spróbować kaszkę ugotować na gęstą konsystencję i wykorzystać taką zamiast mąki, ale placek będzie wtedy znacznie delikatniejszy, więc lepiej usmażyć kilka mniejszych :)

      Usuń
    2. ale maka jest tania ;p

      Usuń
  11. kukurydzę uwielbiam, banany również, więc placek na pewno niedługo wyląduje u mnie na talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale zachwalasz! I to tak energicznie(można zachwalać coś energicznie?), że aż mam ochotę pobiec do kuchni i robić! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne, no i ciekawe połączenie, jak zwykle nie znam, ech:D

    OdpowiedzUsuń
  14. na to bym nie wpadła! co Ty jeszcze pysznego wymyślisz? :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Kukurydza chodzi za mną od tygodnia, dziś kupiłam - chyba wiem, na co odłożę kawałek... :)

    OdpowiedzUsuń