wtorek, 22 lipca 2014

gryczany koktajl szarlotkowy!

Lipiec nareszcie zaczął nas rozpieszczać upalnymi porankami, dlatego takie orzeźwiające śniadanie to dla mnie najlepsze rozwiązanie na początek dnia. Koktajl gryczany to smaczna, lekka, ale jednocześnie pożywna propozycja na posiłek numer jeden. W szarlotkowym klimatach, więc jeśli, tak jak ja, jesteście fanami tego ciasta, to pokochacie również ten koktajl. Bo ten koktajl to właściwie takie ciasto w szklance. Swoją drogą - posmak gryki idealnie komponuje się ze słodyczą jabłka i miodu, z aromatem cynamonu, imbiru, kardamonu. 



GRYCZANY KOKTAJL SZARLOTKOWY
Przepis (jedna /duża/ porcja):
4 łyżki płatków gryczanych
(+ woda do zagotowania)
1 jabłko
150ml mleka
1 łyżka miodu
szczypta imbiru
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta kardamonu
Płatki gryczane zalać wodą i ugotować według instrukcji na opakowaniu. Odstawić na bok i ostudzić. Jabłko obrać, pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić do miksera. Zblendować razem z mlekiem, miodem, imbirem, cynamonem, kardamonem oraz ugotowanymi, ostudzonymi płatkami gryczanymi. Gotowy koktajl przelać do wysokiej szklanki, schłodzić w lodówce przez około 30 minut. Wyjąć i podawać.

18 komentarzy:

  1. taki koktajl kojarzy mi się bardziej z jesienią, ale tylko dlatego, że w lato zapominam o takich owocach jak jabłka.

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm... zapowiada się smacznie i.. właśnie orzeźwiająco! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak już wpadniesz na jakieś połączenie smaków to zawsze jest idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę jesiennie i rozgrzewająco, ale niezwykle smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szarlotkowe smaki rzeczywiście nieco jesienne, ale koktajl mimo wszystko bardziej chłodzi, niż rozgrzewa :)

      Usuń
  5. Już po przeczytaniu samej nazwy ślinka nabiegła mi do ust. Pycha! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. szarlotce mówię zawsze tak, nawet w formie koktajlu *nieskończonamiłość*

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi smakować naprawdę fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Od razu po nazwie widziałam, że to będzie coś nieziemskiego ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy takiego nie piłam, ale mnie zaciekawiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, niezależnie, czy to lato, jesień czy zima, wiem, że będę go robić! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Rany co za przepis, na pewno wykorzystam!;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam ostatnio takie płatki w sklepie i się zastanawiałam, co można z nich zrobić. Teraz już wiem i nie zawaham się wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale nazwa! Kolorkiem przypomina mrożoną kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O mamo ! jakie to musi być pyszne !!! Spróbuję na pewno :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń