niedziela, 6 lipca 2014

czekoladowe ciasto malaga!

Są tutaj jacyś fani słynnych na cały świat cukierków malaga? Jeśli tak to mam dla Was ciasto, dla którego inspiracją były właśnie te cukierki. Śmietankowo-czekoladowe, z rodzynkami, z kawałkami cukierków malaga.




CZEKOLADOWE CIASTO MALAGA
Przepis (jedna keksówka):
200g mąki pszennej
2 jajka
100ml mleka
60g rodzynek
5 cukierków malaga
1 łyżka gorzkiego kakao
100g cukru do wypieków
100ml oleju rzepakowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50g groszków czekoladowych
kilka kropel ekstraktu śmietankowego
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Do miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia oraz gorzkie kakao. W drugiej misce ubić jajka z cukrem i ekstraktem śmietankowym. Powinna powstać jasna, jednolita masa. Do masy dolać mleko i olej. Mokre składniki dodać do suchych, delikatnie wymieszać, aż do całkowitego połączenia się składników. Czekoladki malaga pokroić w drobne kawałki. Razem rodzynkami dodać do masy, ponownie wymieszać. Gotową masę przelać do keksówki (u mnie: silikonowa, w innym przypadku należy wysmarować formę tłuszczem lub wyłożyć papierem do pieczenia). Wierzch posypać groszkami czekoladowymi. Wstawić do piekarnika. Piec przez 60-70 minut. Gotowe ciasto wyjąć i ostudzić. 

14 komentarzy:

  1. Fanka się melduje :D Zrobię to ciasto na pewno! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. za cukierkami nie przepadam, szczerze mówiąc, ale na ciacho nie trzeba mnie długo namawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem fanką tych cukierków, a w sumie to nawet bardzo ich nie lubię... :D Ale to ciasto...to zupełnie co innego! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma nic lepszego od takiego pysznego cuda! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie specjalnie lubię te cukierki, ale tacie na pewno by zasmakowało, wiec pewnie niedługo dla niego upiekę. A w sumie w formie ciasta to i mi może zasmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę zrobić te ciacho, bo kusi mnie bardzo! :>

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja też jestem fanką: )

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobię dla mojej mamy na imieniny! Uwielbia smak malag, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. ojeju, jeśli ktoś przy Tobie chciałby przejść na dietę - od razu zapomniałby o tym pomyśle, haha, wszystko za sprawą Twoich pyszności!
    brakuje mi tylko zdjęcia w przekroju, taka jestem ciekawa, jak wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chociaż lubię ciasta z kremami i przeróżnymi masami to jednak takie bardziej podbijają moje serce. Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejna fanka melduje gotowość zrobienia tego ciacha :)) wygląda przepięknie i te malagi kuszą :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. na pewno jest bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń