poniedziałek, 2 czerwca 2014

wiosenna kasza jaglana!

Podobno jedząc kaszę jaglaną skutecznie wzmacniamy i pobudzamy osłabiony i wychłodzony organizm – ma ona bowiem bardzo silne właściwości odżywcze. A mi trzeba wzmocnienia i pobudzenia. Bo ostatnie dni zbyt ciężkie są, zbyt płaczliwe, zbyt wiele w nich pożegnań, których przecież tak bardzo nie lubię. Nocą deszcz stuka tak głośno, tak mocno o szybę w oknie dachowym i nie pozwala spać. W dzień słońce wychodzi zza chmur, ale zamiast ogrzewać, tylko razi w oczy. Zaciskam zęby i się uśmiecham. Nawet jeśli ma być to uśmiech przez łzy.

Wracając do samej kaszy jaglanej - bo w końcu to blog kulinarny, więc o jedzeniu być powinno. Jej wiosenna wersja zachwyciła moje podniebienie. Całość smakuje trochę, jak wiosenna pasta jajeczna, naprawdę, choć przecież jajka tutaj nie ma. Jest za to chrupiąca rzodkiewka, zielona cebulka, wszystko z naszego własnego ogródka, więc smakuje podwójnie dobrze. Wiosno, ach wiosno, jak Ty wspaniale smakujesz.




WIOSENNA JAGLANKA
Przepis (jedna porcja):
1szkl wody
1/2szkl kaszy jaglanej
200g serka wiejskiego
3 rzodkiewki
1/4 czerwonej papryki
garść zielonej cebulki
sól, pieprz czarny
W rondelku zagotować wodę. Kaszę opłukać, wsypać na patelnię i podprażać przez kilka minut, aż zacznie pachnieć. Podprażoną kaszę wsypać do gotującej się wody, zmiejszyć ogień. Gotować, aż kasza zmięknie. Gotową kaszę odcedzić i ostudzić. Gdy kasza jaglana będzie już zimna dodać serek wiejski i wymieszać. Rzodkiewkę zetrzeć w plasterki, paprykę pokroić w drobną kostkę. Warzywa dodać do kaszy z serkiem, doprawić solą i pieprzem, dodać zieloną cebulkę. Wymieszać dokładnie, przełożyć do miseczki. Podawać. 

27 komentarzy:

  1. Ja te kasze uwielbiam choć w takiej wersji jeszcze nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. trzymaj się ciepło, niech te dni szybko miną i przyjdzie to słońce, które Cię ogrzeje, a od czasu do czasu deszcz, który będzie wystukiwał przyjemne dla uszu melodie, grające do snu :) tulę! :*
    i racje całkowicie przyznaję - wiosna cudownie smakuje! ta sałatka jest tego przykładem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, na wytrawnie kaszy nie jadłam. Czas spróbować chyba, może podejdzie mi bardziej ;)
    Także nienawidzę pożegnań... zresztą, kto lubi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej wersji kaszy jeszcze nie widziałam. Ciekawym pomysłem jest dodatek serka wiejskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniałe misiu! miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wygląda ta jaglanka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooooooo zdecydowanie w moim guście, bo kasza jaglana raczej na słodko mi nie pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. w sam raz żeby wpakować do pudełka na wynos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym samym pomyślałam ;P

      Dobrze, że pomimo wszystko, pomimo gorszych dni i tak zachowujesz uśmiech,a to co mówisz (piszesz) ma pozytywny wydźwięk :)
      Niedługo wyjdzie słońce, które nie będzie razić, a delikatnie grzać swoim ciepłem skórę :)

      Usuń
  9. trochę jak wiosenna pasta serowa w kaszowej wersji. super! porywam przepis, zwłaszcza że jaglana to moja ulubiona i, że przepis ten można wykorzystać w sumie na każdy posiłek. może być śniadaniem, obiadem, kolacją... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mistrz Grillowania Małopolski poszukiwany! Do wygrania cudowne nagrody :) http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/galeria/zostan-mistrzem-grillowania-malopolski-i-wyjedz-na,2285226,t,id.html#45d5c65ea0585626,1,3,5

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaglana jest świetna w każdym wydaniu, a jakże zdrowa przecież ;)
    Wcinam ją dzień w dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiej wersji jeszcze nie jadłam baaa ja nawet o niej nie pomyślałam :D Zapisuję i szybko realizuję :) Trzymaj się :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super pomysł na tę kaszę! Uwielbiam inspirację z jaglanką na wytrawnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kasza jaglana - dosłownie królowa kasz, z racji walorów zdrowotnych :) Świetnie też odkwasza organizm.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż wstyd się przyznać ale tej kaszy na wytrawnie oto nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie, na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tę kaszę mogłabym jeść ze wszystkimi dodatkami <3

    OdpowiedzUsuń
  18. a wiesz że jakoś nie przepadam za ta kaszą na wytrawnie?
    ale może w takim wydaniu mi posmakuję, zaryzykuję:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja ulubiona kasza w smacznie doborowym towarzystwie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam jaglankę w takich wydaniach!

    OdpowiedzUsuń
  21. ja uwielbiam taka kasze jaglaną:)) musze wypróbować obserwuje;p

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie wygląda *.* Rzodkiewka+szczypior+twarożek to moje smaki, a nie pomyślałabym, żeby podać je z kaszą jaglaną. Zrobię na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie wypróbuję, bo wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń