środa, 25 czerwca 2014

truskawkowy deser z herbatnikami!

Ten deser przywołała we wspomnieniach ostatnio moja mama. Gdy była dzieckiem podobne smaki serwowała jej własna babcia, na deser, na podwieczorek, na słodkie, wakacyjne popołudnie. Jak to zazwyczaj jest z miłymi wspomnieniami - zawsze chce się do nich wracać, jeszcze raz coś przeżyć, poczuć, posmakować. Dlatego też spróbowałyśmy odtworzyć smak tego deseru w naszej kuchni i podobno się udało, osiągnęłyśmy sukces! Deser jest niezwykle prosty i szybki w wykonaniu, zachwyca smakiem, konsystencją. Jeśli lubicie truskawki, a chyba każdy je lubi, jeśli lubicie herbatniki, a je chyba też każdy lubi, to ... To polubicie ten deser!




TRUSKAWKOWY DESER Z HERBATNIKAMI
Przepis (cztery porcje):
500g truskawek
150g jogurtu naturalnego
150g śmietany 12%
1/4szkl cukru
200g herbatników
Truskawki opłukać, pozbawić szypułek. Przygotować koktajl: truskawki zblendować z jogurtem naturalnym, śmietaną i cukrem. Herbatniki pokruszyć i wymieszać z koktajlem. Całość rozłożyć do pucharków. Wstawić do lodówki i schłodzić przez minimum godzinę. Wyjąć, udekorować, podawać.

16 komentarzy:

  1. No tak, taki deser nie może nie smakować! Chyba, ze ktoś naprawdę nie lubi truskawek (da się?) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy takiego nie jadłam, ale wygląda fenomenalnie, skusiłabym się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś jadłam coś podobnego, ale z malinami i mascarpone :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,jeśli lubicie truskawki", jeszcze pytasz? :D
    Bardzo proste i pewnie ciekawej konsystencji, struktury te herbatniki nadają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musimy szybko przetestować póki sezon trwa mniam ! :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam truskawki, ale mam od nich małą przerwę :) Jestem uczulona i zjadanie ich w ogromnych ilościach dało po sobie znać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jaki fajny przepis! to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 100% smaków dzieciństwa! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak byłam mała to jadłam taki udawany deser - herbatniki maczałam w Danonkach XD ale to zdecydowanie lepiej się prezentuje:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki prosty przepis, a tyle daje przyjemności. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. deser niby tak prosty, a daje tyle radości i jak widać przyjemnych wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oj lubię, lubię chyba wszystkie składniki tego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. taki deserek to ja poprosze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. takie desery mogę jeść codziennie!

    OdpowiedzUsuń