poniedziałek, 30 czerwca 2014

owsiane ciast(k)o bananowo-truskawkowe!

Gdzie się podziało lato? Bo na zewnątrz na pewno go nie ma. Za to jest w ostatnich truskawkach, które kupuję jeszcze na targu, jest w moim dzisiejszym śniadaniu! Truskawki w towarzystwie banana to klasyka, która nie może nie smakować. W wersji pieczonej, bo zimny i deszczowy ten dzisiejszy poranek, chociaż czerwcowy.




OWSIANE CIAST(K)O BANANOWO-TRUSKAWKOWE
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych Halina
1/2 banana
100g truskawek
1 łyżka jogurtu naturalnego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Truskawki opłukać, osuszyć, pozbawić szypułek, kilka odłożyć na bok. Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Płatki owsiane zmiksować w blenderze kielichowym - na mąkę. Wymieszać z proszkiem do pieczenia. Banana obrać ze skórki, zmiksować z resztą truskawek i jogurtem naturalnym. Suche składniki wymieszać z mokrymi. Masę przełożyć do kokilki, na wierzchu ułożyć plasterki truskawek (które wcześniej zostały odłożone). Wstawić do piekarnika. Piec przez 30 minut. Wyjąć i podawać.

17 komentarzy:

  1. Pychotka <3 Dodałabym jeszcze tylko gorzką czekoladę, bo pasuje mi zarówno do banana jak i truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. banan i truskawki i to jeszcze w cieście, brzmi przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej, jak ja dawno nie jadłam pieczonej owsianki! Gdyby nie to że przed chwilą już zjadłam kolacje, to chyba zaraz bym sobie taką zaserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam takie w planach! Zazdroszczę takiego śniadania *.*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam kiedyś podobne i przyznam, że jest pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglada bardzo fajnie i tak estetycznie <3!

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowita owsianka w sam raz na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super owsianka w sam raz na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kocham połączenie banana i truskawki, dlatego wiem, że owsianka w tej wersji pewnie by mnie porwała :)
    Lato jest tam, gdzie my jesteśmy :*

    OdpowiedzUsuń
  10. wiesz, że uwielbiam <3 !!! nie dosyć, że owsiane i bananowe, to jeszcze z truskawkami - idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. u nas juz brak truskawek, nigdzie nie widać, a ciacho wygląda pysznie, muszę się w końcu zaopatrzyć w kokilki

    OdpowiedzUsuń
  13. Z takich zapiekanek najbardziej lubię z truskawkami i z kaszą manną <3 a Twoją propozycję na pewno wkrótce wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. z braku truskawek zrobiłam z brzoskwiniami i też wyszło bardzo smaczne ;) do tego stopnia, że nie mogłam się powstrzymać i zjadłam od razu po wyjęciu z piekarnika ;p ale jednak lepiej poczekać aż lekko ostygnie, bo troszkę na tym ucierpiałam ;p

    OdpowiedzUsuń