niedziela, 29 czerwca 2014

łosoś, szpinak, sałata, pomidor, kukurydza, olej z awokado!

Pierwszy raz miałam okazję spróbować oleju z awokado. A wszystko dzięki Greencado - firmie, która od niedawna importuje ten produkt prosto z Nowej Zelandii. Jakiś czas temu otrzymałam do przetestowania buteleczkę takiego oleju. Przyznam szczerze, że byłam go bardzo ciekawa, ponieważ jestem wielką fanką samego awokado, ze względu na jego wspaniały smak, różnorodność możliwości wykorzystania w kuchni, a także za właściwości zdrowotne, których ma całe mnóstwo. Olej z awokado to ponoć najzdrowszy olej spożywczy, jaki został stworzony przez naturę. I jest naprawdę smaczny, delikatny w smaku, jednak z wyraźnie wyczuwalną nutą awokado! Póki co wykorzystałam go do sałatki, ale producent zapewnia, że nadaje się również do smażenia, jako dodatek do pieczywa, różnego rodzaju dressingów i sosów. Naprawdę warto mieć go w swojej kuchni.




WĘDZONY ŁOSOŚ ZE SZPINAKIEM z pomidorem, sałatą i kukurydzą
Przepis (jedna porcja):
wędzona kieszonka z łososia ze szpinakiem
1 pomidor
liście zielonej sałaty
3 łyżki konserwowej kukurydzy
1 łyżka oleju z awokado Greencado
1 łyżka soku z cytryny
sól, pieprz (do smaku)
Liście sałaty opłukać, osuszyć, porwać na mniejsze kawałki, ułożyć na głębokim talerzu. Pomidora umyć, pokroić w ćwiartki. Kieszonkę z łososia pokroić w plastry. Ułożyć na liściach sałaty. Całość obsypać kukurydzą konserwową. Skropić sokiem z cytryny i olejem z awokado, doprawić solą i pieprzem. Podawać.


11 komentarzy:

  1. sałatka mi się podoba i to baaardzo! :)
    Kolorowa, z ulubionymi dodatkami :)
    Ciekawi mnie również ten olej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jestem za! Mam pomidora, mam kukurydzę, łososia trochę zostało... To może wracając z basenu wskoczę po sałatę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Jeżeli jest Pani zainteresowana olejem, to proszę o kontakt na maila maryla@maryla.com.pl albo przez fb/greencado.
      Pozdrawiam
      Zespół Greencado

      Usuń
  4. Ciekawe, ze można na nim smażyć.
    Ale jestem w stanie się o głowę założyć, że niesamowicie musi smakować świeża jeszcze ciepła pszenne ciabatta maczana w tym oleju ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam łososia z warzywami! A ten olej i mnie ciekawi, bo poszukiwałam go już kilka razy, ale póki co bez skutku :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sałatki z łososiem. Pyszne są! A ten olej z awokado ciekawy :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka - moc kolorów i zdrowia :) Olej widziałam i mam na niego "chrapkę" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dość, że szybkie danie to i motyfikować można dowoli ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam!
    Wszystkich, którzy są zainterowani olejem z awokado Greencado serdecznie zapraszamy na degustacje, można nas spotkać na Targu Śniadaniowym w Wrszawie w soboty na Żoliborzu, a w niedzielę na Ursynowie. Jeżeli te lokalizacje okażą się za daleko prosimy o kontakt na maila: maryla@maryla.com.pl lub przez fb/greencado.
    Pozdrawiamy
    Zespół Greencado

    OdpowiedzUsuń