środa, 11 czerwca 2014

kukurydziany budyń brzoskwiniowy!

Dobry budyń jest w zasadzie dobry na wszystko, a już na pewno na poprawę nastroju. Na gorące poranki, jeśli podamy go w wersji schłodzonej. Na śniadanie. Ale i na deser, podwieczorek, kolację. Na przerwę w nauce na zbliżające się egzaminy. A najlepszy budyń to oczywiście budyń domowy. O wiele lepszy niż te sklepowe mieszanki. U mnie dzisiaj budyń w wersji bardzo letniej i orzeźwiającej. Brzoskwiniowej, kukurydzianej. Naturalnie słodki, gęsty, delikatny. Zdrowe małe co nieco, którego nie sposób sobie odmówić.




KUKURYDZIANY BUDYŃ BRZOSKWINIOWY:
Przepis (jedna porcja):
250ml mleka
2 (słodkie) brzoskwinie
2 łyżki mąki kukurydzianej
szczypta cynamonu
Brzoskwinie zblendować z 200ml mleka. Przelać do rondelka, podgrzewać na małym ogniu (uważać, aby nie doprowadzić do zagotowania!). Pozostałą ilość mleka wymieszać dokładnie z mąką kukurydzianą i cynamonem. Dodać do ciepłego mleka brzoskwiniowego, dokładnie wymieszać, tak aby nie powstały grudki. Trzymać na ogniu, aż do zgęstnienia. Gotowy budyń przelać do miseczki. Podawać na ciepło lub schłodzony. 

14 komentarzy:

  1. Mmmmm no prezentuje się fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ach zjadłabym! z dwie miseczki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja bym zrobiła z truskawkami! ale ja po prostu mam na ich punkcie obsesję :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha, brzoskwiniowego jeszcze nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ja lubię budynie! koniecznie muszę zrobić ten z brzoskwiniami :3 już nie mogę się doczekać, jak będzie smakował. niech tylko brzoskwinie upoluję ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmniam.. rewalacyjnie się prezentuje :) kocham takie smaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. ge nia lny !
    kupiłam cały koszyk brzoskwiń, będzie co robić! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. nie ma to jak domowy budyń - niezastąpiony!! do tego brzoskwinie, które tak bardzo kocham i czekam aż je zdobędę w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. do tej pory domowego nie jadłam. muszę to zmienić, muszę! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mm domowego budyniu jeszcze nie próbowałam :> Wygląda bardzo kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy do tego budyniu użyłaś mleka krowiego? Podobno nie ma głupich pytań. Po prostu jak dotąd mleko krowie mieszałam tylko z bananem jeśli chodzi o owoce. A budyn wygląda naprawdę smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krowiego, tak :) bez laktozy, ale to akurat myślę, że nie ma znaczenia, tradycyjne krowie będzie tak samo odpowiednie.

      Usuń
  12. Dziękuję za pomysł na nowe śniadanie :) już znudził mi się budyń bananowy na mleku gryczanym, a nie pomyślałam, że są inne owoce, które można wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń