poniedziałek, 16 czerwca 2014

kawowe kostki lodu!

W okresie wiosenno-letnim nie ma u mnie dnia bez mrożonej kawy. Mrożona kawa to obowiązek, gdy za oknem upały. Kiedy zobaczyłam gdzieś pomysł na kawowe kostki lodu, od razu wiedziałam, że muuuuszę takie zrobić! To naprawdę uroczy sposób na mrożoną kawę. A przy tym prosty w wykonaniu! Chyba każdemu się spodoba.





KAWOWE KOSTKI LODU
5 łyżek kawy rozpuszczalnej
250ml wody
250ml mleka
(+ ewentualnie cukier do posłodzenia)
Kawę wsypać do dzbanka, zalać mlekiem i wodą, dokładnie wymieszać (najlepiej za pomocą miksera), aż do rozpuszczenia. Tak przygotowaną kawę przelać do foremek na lód i włożyć do zamrażalnika na kilka godzin.

15 komentarzy:

  1. mroziłam już różne soki i kolorowe napoje, ale na kostki lodu z kawy nie wpadłam. świetny pomysł, na pewno go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzieś to widziałam i wiem, ze teraz to już na pewno zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ten pomysł. I lubię te strzałki, są urocze!

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak kawowe kostki lodu to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  5. te strzałki ze zdjęcia mówią mi: do kuchni, marsz! :D
    Lubię takie proste pomysły. Uwielbiam kawowe orzeźwienie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie już od tygodnia w zamrażarce siedzi zapas kawowych kostek ;) Ale lepiej smakują z tradycyjnej kawy, najlepiej z ekspresu.

    OdpowiedzUsuń
  7. dobry patent! na gorące letnie dni idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki prosty sposób, a robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń