piątek, 20 czerwca 2014

grillowane warzywa z hummusem!

W końcu zrobiłam domowy hummus! Tyle razy sobie to obiecywałam, ale za każdym razem na obietnicach się kończyło. Mój błąd, że tyle z tym zwlekałam! Uwielbiam tę pastę z ciecierzycy, mogłabym się nią zajadać bez końca. Najlepiej smakuje mi z pieczonymi lub grillowanymi warzywami. Tym razem na talerzu grillowana kalarepa, czerwona papryka i kalafior. Do tego gęsty, gładki hummus, mocno sezamowy, z delikatną nutą czosnku, odpowiednio przyprawiony. Taki lubię najbardziej. Hummus idealny. Hummus, który uzależnia.



HUMMUS
1szkl suchej ciecierzycy
1szkl pasty tahini
2 łyżki sezamu
3 ząbki czosnku
1/3szkl zimnej wody
sól, pieprz czarny
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka oleju sezamowego
Przed przygotowaniem hummusu należy ciecierzycę zalać zimną wodą (wody powinno być przynajmniej dwa razy tyle, ile ciecierzycy). Przykryć i odstawić na kilka godzin. Następnie ciecierzycę odcedzić, opłukać, zalać ponownie zimną wodą i zagotować. Gotować przez około 40-50 minut, aż ciecierzyca będzie miękka. Ugotowaną ciecierzycę odcedzić i ostudzić. Zblendować z tahini, sezamem, czosnkiem, olejem sezamowym, oliwą na gładką pastę. Cały czas blendując dolać zimną wodę i ucierać hummus przez kolejne kilka minut. Na koniec doprawić solą i pieprzem. Podawać z ulubionymi dodatkami: warzywami/pieczywem.

GRILLOWANE WARZYWA
1 kalarepa
1 czerwona papryka
1/2 kalafiora
sól, pieprz
oliwa z oliwek
Warzywa umyć, obrać. Kalarepę i paprykę pokroić w słupki, kalafiora w mniejsze kawałki. Skropić oliwą, oprószyć solą i pieprzem, grillować. Gotowe warzywa przełożyć na talerz. Podawać (z hummusem).


12 komentarzy:

  1. ciekawi mnie smak tego hummusu :D ale kto mi kupi ciecierzyce,jak sie samej nie chce isc na jej poszukiwania.. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam hummus, uzależnia - uważaj! :D
    idealny pomysł na letni lekki obiad!

    OdpowiedzUsuń
  3. podziel się! chcę go w końcu spróbować! tylko mam problem z dostaniem tahini, i to mnie powstrzymuje cały czas. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mocno sezamowy musi być, dużo tahini w nim :) Kocham hummus.

    OdpowiedzUsuń
  5. No patrz, a chciałam wczoraj zalać ciecierzycę na noc!

    OdpowiedzUsuń
  6. o tak, hummus wymiata, zdecydowanie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hummus domowy też chodzi za mną od pewnego czasu! Kupuję pastę tahini właśnie xd I podam z pewnością tak jak Ty, musi super smakować :>

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam ciecierzycę i za zrobienie hummusu zabieram się już ponad pół roku... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Życie bez hummusu trochę by straciło na smaku. A z warzywami najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie podobie, robię go już tyle czasu, że chyba w końcu sam się zrobi ;D

    OdpowiedzUsuń