czwartek, 29 maja 2014

owsiane batoniki malinowo-waniliowe!

Uwielbiam domowe batoniki owsiane, uuwielbiam! Te są jednymi z lepszych, jakie kiedykolwiek miałam okazję robić, a później jeść, naprawdę! Inspiracją był dla mnie przepis, który podesłała mi Sylwia, za co bardzo jej dziękuję! Trochę pokombinowałam ze składnikami, jak to mam w zwyczaju, i tak oto powstały owsiane batoniki z domową konfiturą malinową i wanilią. Są idealne! Zdrowe i pyszne. Smakują dużo lepiej, niż te ze sklepu.  





OWSIANE BATONIKI MALINOWO-WANILIOWE
Inspiracja: http://www.thefoodtime.com/
Przepis (10 batoników):
2szkl płatków owsianych Halina
1szkl otrąb pszennych
7 łyżek miodu
100g masła
2 jajka
ziarenka z 1 laski wanilii
2 łyżki mąki ziemniaczanej
200g konfitury malinowej (u mnie: domowa)
Piekarnik nagrzać do 200 stopni (opcja grzania: termoobieg). Masło i miód rozpuścić w rondelku. Odstawić na bok, do ostygnięcia. W drugim rondelku zagotować konfiturę malinową z dodatkiem ziarenek wanilii. Do gotującej się konfitury dodać mąkę ziemniaczaną, dokładnie wymieszać, trzymać na ogniu, aż do zgęstnienia, cały czas delikatnie mieszając. Odstawić. W misce wymieszać płatki owsiane i otręby. Dodać roztrzepane jajka oraz ostudzone masło z miodem. Dokładnie wszystko wymieszać. 2/3 masy owsianej wyłożyć na małą blaszkę (wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia). Wyrównać. Wyłożyć masę malinowo-waniliową, rozsmarować po całości. Na wierzch wyłożyć pozostałą część masy owsianej. Wstawić do piekarnika. Piec około 30minut, aż do złocistego koloru. Wyjąć i dokładnie wystudzić. Pokroić. Przechowywać w suchym miejscu. 

16 komentarzy:

  1. Owsianych batoników jeszcze nie robiłam, choć mam na nie ochotę od dawna. Twoje wyglądają przepysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne batoniki, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super są, muszę kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale świetne Ci wyszły! i super, że się przepis spodobał :3 :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow wyglądają obłędnie:) Na pewno kiedyś wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł, robiłam owsiane batoniki ale nigdy w takiej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam batoniki owsiane, często robię w domu

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie zdrowe alternatywy :) Zdrowe i...pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam do mnie :) http://blogittness.blogspot.com
    A z przepisów na pewno skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. w moim przypadku to już nawet słowo 'uwielbiam" to za mało powiedziane! super batoniki :) podeślij mi kilka ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. domowego wypieku nigdy nie domówię. batoniki pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to nawet te sklepowe uwielbiam!:) Ale takie domowe wydają się pełniejsze w smaku, chrupiące jakoś mocniej... lepsze i basta!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. az mi ślinka cieknie na sam widok! podziwiam Cię, kiedy Ty znajdujesz czas na pieczenie tych pyszności? <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w nocy! naprawdę :D ... nocne pieczenie najlepsze! <3

      Usuń