piątek, 9 maja 2014

(nocna) cynamonowo-bananowa gryczanka w słoiku!

Będąc ostatnio w sklepie, odkryłam nowy produkt: płatki gryczane! Gdy tylko je zobaczyłam, od razu wiedziałam, że muszę spróbować, więc bez zastanowienia i bez wahania włożyłam opakowanie płatków do koszyka. Byłam bardzo ciekawa tych płatków! Jestem wielką fanką kaszy gryczanej, więc byłam pewna, że mi posmakują, ale ciekawa byłam konsystencji. Czy to będzie taka gryczana wersja owsianki? Gyczanka? Czym w ogóle są płatki gryczane? To spożywczy produkt zbożowy otrzymywany z gniecionych, całych (nieratyfikowanych) ziaren gryki zwyczajnej. Zdrowe, pełne witamin i składników mineralnych. Dodatkowo są bezglutenowe. Moje wrażenia? Moje podniebienie wpadło po uszy! Zakochało się w tych płatkach, to naprawdę jest miłość! Wystarczył tylko jeden kęs, a odwrotu już nie było. Płatki gryczane są idealne dla osób, które uwielbiają smak kaszy gryczanej, jednak o poranku szukają czegoś bardziej delikatnego. I takie są właśnie te płatki. Mocno gryczane, a przy tym bardzo delikatne. Wersja lodówkowa, bananowo-cynamonowa bardzo mi posmakowała, to śniadanie było obłędne!




GRYCZANKA W SŁOIKU cynamonowo-bananowa (nocna)
Przepis (jedna porcja):
5 łyżek płatków gryczanych
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 banan
cynamon
200ml mleka 
Przygotować szklany słoiczek. Banana obrać i pokroić w plasterki. Połowę umieścić na dnie słoiczka. Posypać cynamonem. Nałożyć jogurt naturalny. Wsypać dwie łyżki płatków gryczanych. Wyłożyć pozostałą część banana, ponownie posypać cynamonem, zasypać resztą płatków gryczanych. Całość zalać mlekiem (wszystkie składniki powinny zostać zakryte). Słoiczek zamknąć i wstawić do lodówki, najlepiej na całą noc. Rano wyjąć i podawać.

20 komentarzy:

  1. Jak to cudownie wygląda w słoiku :) Taki śniadaniowy deser czekający na otwarcie.
    Przed przeprowadzką już nie kupię płatków gryczanych, ale po - idę do sklepu, kupuję i robię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Płatki gryczane? Muszą być pyszne, skoro uśmiecha mi się wszystko, co ma w nazwie "gryczany" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł miałaś na tą gryczankę. W jakim sklepie złapałaś te płatki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Delilatesy Centrum :)

      Usuń
    2. pierwszy raz słyszę o takim sklepie :c

      Usuń
  4. ja ostatnio zakochałam się w gryczanych smakach, ale zdecydowanie bardziej smakuje mi kasza :) niemniej twoje śniadanie jest świetne! na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. gryczanka, banan- cudo! co prawda tych płatków jeszcze nie znalazłam w sklepie, ale wiem, że pokochałabym to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ha, ja swój ,,śniadaniowy mix 5 płatków" kupuję właśnie tyko dlatego, że zawiera on te gryczane, które uwielbiam! a duet banana z gryką wybitnie udanym jest :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kaszanki są wspaniałe na śniadanko :) miła odmiana dla owsianki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszanka mi się trochę źle kojarzy XD

      Usuń
  8. to i ja jestem ich ciekawa. Chociaż jakby wszystkie te płatki, kasze, maki miałyby mi się pomieścić w szafkach, to musiałabym mieć kuchnię dwa razy większą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich płatków to jeszcze nie widziałam :P
    Ciekawa jestem ich smaku, bo za kaszą nie za bardzo przepadam, i zastanawia mnie czy one by mi posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam łączyć cynamon z jabłkami lub właśnie z bananami, więc na pewno Twoje danie przypadłoby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Płatki gryczane uwielbiam na równi z kaszą, aż trudno mi jest sobie wyobrazić, jak smutna byłaby moja egzystencja gdyby zabrakło ich jakimś cudem w szafie. ;-) Z bananem łączę chyba zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za kaszą gryczaną, ale takie płatki... wygląda to fajnie i smacznie, chyba rozejrzę się w sklepie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. a spotkałaś się jeszcze w innym sklepie z płatkami gryczanymi? ja już chyba wszystkie sklepy sprawdziłam (delikatesy też!) i nigdzie nie ma ;( a przepis czeka... myślisz, że jak zrobię go płatkami owsianymi będzie dużo gorszy? i jeśli mogłabyś napisać z jakiej firmy masz te płatki to byłabym ogromnie wdzięczna! ;)
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam szczerze, że nie, aale w sumie to nie rozglądałam się za nimi gdzie indziej :(
      moje płatki gryczane są z firmy SZCZYTNO, o takie:
      http://images.okazje.info.pl/p/delikatesy/1639/platki-gryczane-blyskawiczne-400g.jpg

      tak, płatki owsiane też się nadadzą, smak będzie inny, ale nocna owsianka jest pyszna! :)

      Usuń