sobota, 12 kwietnia 2014

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: czekoladowa pasta z ciecierzycy!

Z ciecierzycy można zrobić prawdziwe cuda. Najbardziej popularną pastą z ciecierzycy jest oczywiście hummus, który sama uwielbiam i mogłabym jeść bez końca! Dzisiaj jednak proponuję Wam coś innego. Coś równie pysznego, jak hummus, tyle że w wersji na słodko. A dokładniej: na czekoladowo! W końcu dzisiaj jest bardzo słodki, bardzo wyjątkowy dzień! DZIEŃ CZEKOLADY, a takie święto przecież trzeba odpowiednio uczcić, prawda?!



CZEKOLADOWA PASTA z ciecierzycy
/Przygotowana w Speedcook'u/
Przepis (jeden słoiczek):
1szkl suchej ciecierzycy
50g gorzkiej czekolady 85%
1 łyżeczka soli morskiej
1 łyżka gorzkiego kakao
2 łyżki cukru trzcinowego
1/2szkl orzechów (u mnie: laskowe)
(jeśli lubicie bardziej słodkie smarowidła, dodajcie więcej słodzidła)
Ciecierzycę namoczyć na noc, a następnego dnia ugotować (w nowej wodzie), aż do miękkości, odsączyć, ostudzić. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Ostudzoną ciecierzycę umieścić w naczyniu miksującym. Dodać orzechy, rozpuszczoną czekoladę, kakao, sól i cukier trzcinowy. Nastawić maszynę: obroty 5, czas 2 minuty. Włączyć. Po tym czasie powinniśmy otrzymać gładki, jednolity krem. Jeśli tak nie jest, należy dłużej miksować, ewentualnie dodać odrobinę wody. Gotową pastę przełożyć do słoiczka. Przechowywać w lodówce.

20 komentarzy:

  1. o identycznej paście ostatnio myślałam!!! <3 teraz już przepisu nie muszę wymyślać i pewna jestem, ze będzie przepyszna! :)
    miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  2. JA tam jeszcze próbuję się zmobilizować, żeby w końcu hummus zrobić najpierw :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie i wcale nie jak ciecierzyca, której chyba nigdy nie jadłam :D
    Kuuusi. <3

    OdpowiedzUsuń
  4. No to porządnie uczciłaś dzień czekolady! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany, jestem bardzo ciekawa jak to smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zupełnie nie wiedziałam, że dzisiaj jest dzień czekolady ! a ta pasta idealna na ten dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastyczna! ostatnio zajadam się ciecierzycą więc idealnie trafiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować, bo wygląda przepysznie *.* Ostatnio trochę zraziłam się do ciecierzycy na słodko, bo słynne cookie dough ciecierzycowe mi nie podeszło, ale może ta pasta to zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałości, czekoladowe - co ważne! wspaniałości w sobotni poranek znajduje na Twoim blogu:) Czekoladowego dnia w dalszym ciągu życzę i czekoladowo się uśmiecham^

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda meeega :D ale nie wiem czy zastąpiłby mi Nutelle :D
    Ale jestem jak najbardziej za-zdrowsza wersja, w smar raz! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystko co ma w składzie te kuleczki <3
    Nawet dziś zrobiłam z nich pastę do nadziania naleśników : D

    OdpowiedzUsuń
  12. Bo ciecierzyca jest przecież cudowna we wszystkim ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolej na kusi tą pastą! :;D Chyba się przełamię ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. mój ulubiony strączek w takiej rozpustnej wersji, wspaniałości

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo podoba mi się ta pasta, w końcu coś oryginalnego, bo wariacje na temat czekoladowej pasty z awokado zaczynają mi powoli wychodzić bokiem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zabieram ten smakowity słoiczek:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy pomysł, a warzywa strączkowe zdrowe ;)
    Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w Wielkanocnym konkursie http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciecierzyca to moje ( jakże zdrowe!) uzależnienie i chyba nawet częściej pochłaniam ten strączek w wersji na słodko. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zabieram ten przepis - genialny krem :) Już wiem, że bardzo mi posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń