czwartek, 24 kwietnia 2014

pomarańczowo-migdałowy koktajl!

Spodziewajcie się teraz wielu takich koktajlowych propozycji. Poranki są coraz szybsze, coraz cieplejsze, więc zastrzyk energii w postaci takiego orzeżwiającego koktajlu to wymarzony, dla mnie, początek dnia. Dzisiaj połączenie, które zawładnęło ostatnio moim podniebieniem i mam nadzieję, że jeśli i Wy go spróbujecie, to totalnie się zakochacie. Tak, jak ja. Taka miłość od pierwszego łyku. Warstwowy koktajl dzisiaj. Lubię warstwowe koktajle. I nie tylko z tego względu, że tak ładnie wyglądają w szklance, ale też dlatego, że lubię przez te warstwy się przebijać, lubię, gdy same się ze sobą mieszają, tworząc przy tym wspaniałe doznania smakowe. Tym razem liczba warstw: dwie. Na dole orzeźwiająca pomarańcza, wierzch kremowo migdałowy. 


POMARAŃCZOWO-MIGDAŁOWY KOKTAJL
Przepis (jedna porcja):
300g jogurtu naturalnego
garść migdałów
1 pomarańcza
1 łyżeczka skórki pomarańczowej
opcjonalnie: 2 łyżeczki cukru pudru trzcinowego
Migdały zalać wrzątkiem i odstawić na noc. Rano pomarańczę obrać, podzielić na mniejsze kawałki, wrzucić do blendera. Dodać skórkę pomarańczową, 200g jogurtu naturalnego oraz łyżeczkę cukru pudru. Zmiksować na gładki koktajl. Przelać do wysokiej szklanki. Namoczone migdały odsączyć z wody, wrzucić do blendera, zimksować z resztą cukru pudru oraz z pozostałą częścią jogurtu naturalnego. Migdałowy koktajl dolać do pomarańczowego. Wstawić na moment do lodówki. Schłodzić. Schłodzony koktajl wyjąć i od razu podawać.

15 komentarzy:

  1. Ciekawa propozycja, nie powiem:)
    Kolorem zachwyca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem nikogo nie trzeba przekonywać do połączenia pomarańcz- migdały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, cudo po prostu! Zrobię, nie wiem kiedy, ale zrobię : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomarańcz- migdały, klasyka, która sprawdza się wszędzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam ostatnio świra na punkcie koktajli :) Pomarańczy z migdałami jeszcze nie próbowałam - za to kilka wariacji na temat buraka tak:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja po prostu UWIELBIAM smoothie i chyba nic mi ich nie zastąpi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wpadłabym do Ciebie na taki smaczny poranek! :) koktajl pełen witamin, zdrowia i energii! takie smakują najbardziej :) i piękne te twoje zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm migdałów nigdy nie miksowałam do koktajlu, ale w sumie... czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z przyjemnością będę zatem śledzić Twoje poranne koktajlowanie. Czuję się zaproszona!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda bosko, i tak pianka na wierzchu!! *_*

    OdpowiedzUsuń
  11. Madziu nie skojarzyłam Twojego przepisu na fb w grupie "Kulinarnie..." z Twoim blogiem! Raz jeszcze dziękuję za przepis, zapowiada się mega pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale świetne połączenie smaków! jestem jak najbardziej zadowolona, że będzie teraz dużo przepisów na koktajle, uwielbiam je! <3

    OdpowiedzUsuń