wtorek, 29 kwietnia 2014

krem owsiany z kozim serkiem, bazylią i bananem!

Słodko-wytrawne smaki. Słodki banan, słodki miód. Dla kontrastu kozi serek, który ma kremową, aksamitną konsystencję, jest delikatny, charakteryzuje go lekko słonawy smak i łagodny aromat. Całość uzupełniona świeżą bazylią. I płatki owsiane, aby śniadanie było sycące i dawało zastrzyk energii na cały dzień. Smak tego kremu na początku odrobinę zadziwia, ciekawi i z każdym kolejnym kęsem uzależnia. I nagle się kończy, jaka szkoda.



KREM OWSIANY Z KOZIM SERKIEM, BAZYLIĄ I BANANEM
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych Halina
150g serka koziego
3 listki świeżej bazylii
1 łyżka miodu
1 banan
Banana obrać, pokroić w plasterki i włożyć do zamrażalnika (najlepiej na całą noc). Rano płatki owsiane wsypać do miseczki, dodać drobno posiekaną bazylię, zalać wrzątkiem, odstawić na bok, aż płatki wsiąkną wodę i nieco ostygną. Do płatków dodać serek kozi oraz miód, całość zblendować na gładki krem. Przełożyć do wysokiej szklanki/pucharka. Zamrożone plasterki banana wyjąć, zblendować. Wyłożyć na krem owsiany. Podawać.

15 komentarzy:

  1. hmm...połączenie smaków-totalnie mi nie znane(jedynie banan :D(, kto wie, czy nie polubiłabym? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To będzie trzeba było powtórzyć... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy ten krem, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze mam podobne uczucia...czemu to tak szybko się kończy!! mogłabym jeść i jeść tak cudowne śniadania :)
    z serkiem kozik rzadko cokolwiek jadam, ale czuję, że to śniadanie, a tym bardziej owsiane - bardzo by mi zasmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie połączyłaś smaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda i brzmi bardzo zachęcająco. Połączenie dość nieoczywiste, ale zrobiłaś mi wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  7. serek kozi <3
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Serek kozi <3
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. I kozi serek i połączenie bazylii na słodko dla mnie jest jeszcze nieznane, ale to wygląda tak pięknie, że nic tylko skusić się na takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniałe trio, muszę zapamiętać

    OdpowiedzUsuń
  11. No no takiego koktajlu to jeszcze nie piłam, wspaniały przepis!;) Mam nadzieję, że będzie równie dobrze smakował!

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę koniecznie spróbować! :) brzmi pysznie w każdym razie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. no to mnie zaintrygowałaś, uwielbiam takie przełamane kompozycje smakowe :)

    OdpowiedzUsuń