piątek, 11 kwietnia 2014

granola sezamowo-jabłkowa!

Nadszedł w końcu czas, aby uzupełnić zapasy domowej granoli! Tym razem postanowiłam przygotować granolę mocno sezamową, co udało mi się osiągnąć nie tylko dzięki samym ziarenkom sezamu, ale również za sprawą dodatku oleju sezamowego. To przede wszystkim właśnie jemu granola zawdzięcza tak intensywny smak. Dodatkowo granolę wzbogaciłam dodatkiem plasterków jabłka, które w piekarniku, pod wpływem temperatury, zamieniły się w pyszne, chrupiące "chipsy" jabłkowe. Całość smakuje genialnie! Koniecznie spróbujcie!



GRANOLA SEZAMOWO-JABŁKOWA
Przepis (jeden duży słoik):
2,5szkl płatków owsianych Halina
1/2szkl sezamu
2 jabłka
1 łyżka cynamonu
50ml (płynnego) miodu
2 łyżki oleju sezamowego
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Jabłko zetrzeć na cienkie plasterki. Płatki owsiane wymieszać z cynamonem, sezamem, miodem, olejem i plasterkami jabłka. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika. Piec przez 40 minut, co jakiś czas mieszając, aż całość się zarumieni. Ostudzić i przełożyć do słoika/puszki. Podawać z mlekiem, serkiem lub jogurtem, wedle uznania. 

17 komentarzy:

  1. O tak jabłko i sezam bardzo się lubię a co dopiero w granoli <3
    Chyba w najbliższych dniach ją zrobię : D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle tych granol narobiłas a ja jeszcze żadnej nie jadłam! Jak to tak to?!

    Może jakaś wspólna?:D

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowna mieszanka! a gdyby tak dodać jeszcze tahini... *bujawobłokach* :))

    OdpowiedzUsuń
  4. a coz to za serek/jogurt tak gesty i kremowy?;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak domowa granola to koniecznie trzeba wypróbować ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdyby tak jeszcze tahini i mąkę sezamową dodać.. niemniej świetny przepis, a granolę uznaję TYLKO i wyłącznie domową!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tahini by pasowało jak najbardziej! ale z dodatkiem mąki do granoli nigdy wcześniej się nie spotkałam :)

      Usuń
    2. Z mąką sezamową jest podobnie jak z kokosową- możnaby ją wyjadać nawet solo. :)

      Usuń
    3. aaa, rozumiem! w takim razie do następnej granoli będę musiała dokupić taką mąkę :)

      Usuń
  7. ależ musi być mocno sezamowa! świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ kusisz tą granolą! świetna jest :) kolejna którą muszę spróbować...jeszcze tylko dojem zapasy poprzednich i czas przygotować taką smaczną jak dziś proponujesz! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Granola to cos genialnego <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Same pyszności tutaj się pojawiają. Właśnie ostatnio nie miałam pomysłu na granolę, ale chyba właśnie znalazłam ;)

    OdpowiedzUsuń