środa, 2 kwietnia 2014

czekoladowa ricotta z wiśniami!

Chyba każdy doskonale wie, że czekolada i wiśnie to duet wyśmienity! Dodatkowo każdy też zgodzi się chyba ze mną w kwestii tego, że zacząć dzień od deseru to znaczy zacząć dzień idealnie! Dlatego proponuję Wam dzisiaj czekoladowo-wiśniowy deser, który sprawdzi się również w roli porannego posiłku. Zresztą, bez względu na porę dnia, ten delikatny krem z ricotty posmakuje każdemu! Zaskoczy niejednego konesera tego typu słodkości.


CZEKOLADOWA RICOTTA Z WIŚNIAMI
Przepis (jedna porcja):
200g serka ricotta
2 łyżki gorzkiego kakao
50ml mleka
3 łyżki soku wiśniowego (u mnie: domowy)
+ wiśnie (u mnie: z soku/mogą być świeże lub mrożone)
Serek ricotta zblendować razem z gorzkim kakao, mlekiem oraz dwoma łyżkami soku wiśniowego, aż do uzyskania gładkiego, jednolitego w konsystencji, kremu. Gotowy krem przełożyć do pucharka. Na wierzch wyłożyć wiśnie. Całość polać jeszcze pozostałą częścią soku. Deser schłodzić, przez minimum godzinę. Podawać.

15 komentarzy:

  1. Ricotta jest przepyszna sama w sobie, a w połączeniu z kakao smakuje jeszcze lepiej! :) Polecam Ci też spróbować dodać następnym razem 1-2 kostki gorzkiej czekolady, bo fajnie podbija smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiśnie i czekolada razem to cudowne połączenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jadłam jeszcze ricotty , muszę szybko to zmienić !

    OdpowiedzUsuń
  4. oooch jak to musiało obłędnie, delikatnie smakować! chcę, teraz, zaraz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziwnie mi jakoś, że nigdy nie przerabiałam ricotty, a taka musi smakować świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. WSZYSTKO mi tu odpowiada, wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo jak dobrze, że mama kupiła ricottę ! ;3

    OdpowiedzUsuń
  8. dziś podobnie kremowo zaczynałam dzień i chętnie bym zjadła jeszcze twój deser z ricotty! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam się, wiśnie i kakao smakują razem świetnie, a w formie deseru z ricottą - niebo ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem jedną z niewielu znanych mi osób, które mogą zajadać się wiśniami bez końca, bez dodatków, bez niczego... ale w towarzystwie czekolady wiśnie stają się takie eleganckie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dodałbym jeszcze gorzką czekoladę lub najlepiej ziarna kakaowca, ale i bez tego musiał być przepyszny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna <3 I super kolor :) !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio zajadam się i ricottą i wiśniami także kupiłaś mnie tym deserem:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam wiśnie z dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń