środa, 23 kwietnia 2014

cynamonowo-waniliowy deser z ricotty!

Jestem uzależniona od nabiału, serio! Uwielbiam mleko, jogurty, uwielbiam twarogi i sery. Dzisiaj mam dla Was poranny deser z ricotty. Deser, który możecie zjeść na śniadanie, bez żadnych wyrzutów sumienia, bowiem taki deser to samo zdrowie. Ale przede wszystkim smak! Wspaniały, naturalnie słodki smak! Deser warstwowy: na samym dole warstwa mocno cynamonowa, na samej górze mocno waniliowa. Gdzieś pomiędzy soczyste jabłka oraz słodkie, chrupiące orzechy włoskie. Chyba już każdy marzy o tym, aby znaleźć taki deser na swoim stole?




CYNAMONOWO-WANILIOWY DESER Z RICOTTY
Przepis (jedna porcja):
150g sera ricotta
200g jogurtu naturalnego
1 jabłko
2 łyżki miodu
1 łyżeczka cynamonu
kilka orzechów włoskich
ziarenka z 1/2 laski wanilii
Ricottę wymieszać dokładnie z jogurtem naturalnym. Podzielić na dwie części: jedną wymieszać z cynamonem, drugą z ziarenkami wanilii. Jabłko umyć, obrać ze skórki, pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać miód, wrzucić orzechy włoskie i karmelizować przez kilka minut. Do wysokiej szklanki nakładać: cynamonową ricottę, część jabłek, waniliową ricottę, resztę jabłek, skarmelizowane w miodzie orzechy. Deser schłodzić. Podawać.

12 komentarzy:

  1. też jestem uzależniona od nabiału! a ricottę uwielbiam, w dodatku jabłka to też mój mały fetysz, więc bardzo chętnie zjem kiedyś taki deserek na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności ! <3333 muszę spróbować tej ricotty w końcu :)
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia cudowne.. smak zapewne też! Wiooosna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. też jem nabiał tonami. Próbowałam się kiedyś odzwyczaić, bo tata mi wypomina, że jak robi dla mnie zakupy to proszę tylko o : mleko, twaróg i jogurt... ale jak tu z tego zrezygnować, jak tyle rzeczy można zrobić z tych samych składników :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dzisiaj 'upiekłam' ricottę, niemniej taki deser z chęcią bym jeszcze zjadła, choćby teraz!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudo! I te orzechy na wierzchu <3

    OdpowiedzUsuń
  7. za każdym razem trafiasz w moje smaki! cudowny deser...śniadanie :) piona za nabiał! sama jem go kilogramami :D i jak tu nie uwielbiam tak smacznych dań z jego udziałem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia z kwiatkiem na pierwszym planie stają się Twoim znakiem rozpoznawczym :> :)

    Uzależnienie od nabiału, piiiiiąąąąąąteczka!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja nabiału zbyt dużo jeść nie mogę, niestety. ale orzechami mnie kupiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  10. noo, fajnie połączenie, moje smaki, zdecydowanie...ja też mam jazdę na nabiał, kupuję tego tony;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale piękne, wiosenne zdjęcia! :) I ten deser- śniadanie, cuudo! Nie tylko o poranku.. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam... musi być smakowity :)

    OdpowiedzUsuń