sobota, 15 marca 2014

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: kawowy jogurt!

Uwielbiam kawę. Kto odwiedza mojego bloga, ten dobrze o tym wie. Zresztą, z tego co i ja wiem, to wielbicieli kawy nie brakuje zarówno w moim realnym otoczeniu, jak i w tym blogowym, a więc wśród Was: moich czytelników. Dobrze rozpoczęty dzień to dzień rozpoczęty filiżanką kawy. Czasem z mlekiem, czasem bez. Obowiązkowo bez cukru. Taka właśnie jest moja ulubiona kawa na "dzień dobry". Później, w ciągu dnia, ilość wypitych kaw rośnie, i nie brakuje różnych wariacji na jej temat: orzeźwiająca kawa mrożona, kawa z mleczną pianką, z syropem, korzennymi przyprawami, cappuccino. Jedno słowo/jeden napój: kawa. A tyle możliwości. 

Gdyby tak, oprócz kawy w ulubionej filiżance, bądź kubku, odnaleźć kawowe smaki również w samym śniadaniu? Osobiście jestem na tak! Właśnie ta myśl towarzyszyła mi, gdy kilka dni temu postanowiłam przyrządzić sobie kawowy jogurt. Jogurt prawie domowy. "Prawie" - ponieważ powstał na bazie jogurtu naturalnego, kupnego, natomiast sam smak kawy uzyskałam już domowym sposobem. Wyszło znakomicie! Lepiej, niż przypuszczałam. Taki jogurt to dosłownie kilka minut pracy, a smak zachwyci Wasze kubki smakowe, gwarantuję! Mocno kawowy, delikatnie słodki, aksamitny i kremowy. Schłodzony orzeźwia i pobudza o poranku. Idealny. Jogurt kawowy.


JOGURT KAWOWY
/Przygotowany w Speedcook'u/
Przepis (cztery porcje):
800g gęstego jogurtu naturalnego
4 łyżki kawy rozpuszczalnej
(+ około 60ml wrzątku)
2 łyżki cukru trzcinowego 
Kawę rozpuszczalną wsypać do miseczki, zalać wrzątkiem i dokładnie wymieszać. Ostudzić. Do naczynia miksującego wyłożyć jogurt naturalny i cukier trzcinowy, wlać kawę. Nastawić maszynę: obroty 4, czas 2 minuty. Gotowy jogurt przełożyć do pojemnika. Schłodzić w lodówce. Podawać z ulubionymi dodatkami (musli, owoce).

34 komentarze:

  1. i takie coś rozumiem :D
    Mmmm! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja kawy nigdy nie słodzę, najlepiej mi z mlekiem smakuje - prosta, najzwyklejsza, choć i smakową nie pogardzę np. koksową czy orzechową :)
    jogurt kawowy na pewno kiedyś wypróbuję, choć nawet z tego co pamiętam nadziewałam kawowym twarożkiem naleśniki, więc wiem jak to dobrze smakuje :)
    bardzo podoba mi się zdjęcie!! ma w sobie to "coś" co jeszcze bardziej zachęca by przepis wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podobnie jak Ty jestem wielbicielką kawy więc...kiedy mogę wpaść na taki jogurt? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam trochę złe wspomnienia z mieszaniem kawy i jogurtu, nie wyszło mi to totalnie :) ale Twoje zdjęcie zachęca do kolejnej próby!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, dotychczas robiłam jedynie jogurty owocowe, ale taki to świetna alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też uwielbiam kawę! dobra propozycja na smakowy jogurt, taki domowej roboty o wiele lepszy niż kupny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie! z kupnych - tylko naturalne :)

      Usuń
  7. Mimo, że kawy rozpuszczalnej nie lubię pić, do dań często dodaję. W jogurcie jeszcze nie próbowałam, czas to zmienić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kawy nie lubię i nie piję, natomiast jej posmak bardzo odpowiada mi w przeróżnych deserach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki cudowny widok w te sobotnie przedpołudnie...:) Ty miałaś dodatkowo cudowny kawowy smak... kremowo to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę Ci takiej maszyny <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko, co zawiera kawę jest dla mnie. Jestem kawowo uzależniona; D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam, że jak byłam dzieckiem, to moja mama często jadała kupny jogurt kawowy. Nie pozwalała mi go jeść, a ja ukradkiem otwierałam kubeczek, trochę palcem wyjadałam i liczyłam, że nikt się nie zorientuje ;)
    Taki domowy musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. często dodaję łyżeczkę kawy do jogurtów, serków czy owsianek, chyba powoli się uzależniam. więc Twoja propozycja przypadła mi absolutnie do gustu! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. można stworzyć to cudo bez speedcook'a? proooszę, powiedz, że tak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) można, można!

      użyj blendera kielichowego lub po prostu miksera :)

      Usuń
    2. tak właśnie myślałam, ale wolałam się upewnić ;p dziękuję Ci bardzo, na pewno w tym tygodniu wypróbuję ;)

      Usuń
  15. wręcz stworzony na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  16. zrobię niedługo!
    jestem ciekawa jakie masz jeszcze pomysły na taki "prawie" domowy jogurt! oprócz połączeń z owocami, bo te znam. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda mega! Domowy jogurt o smaku kawowym- ekstra! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nawet moje naleśniki komponowałyby się z takim sosem idealnie:D

    OdpowiedzUsuń
  19. dziołchaaaaaaaaa...dawaj no miskę;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D a bieeeeerz, częstuj się śmiało!

      Usuń
  20. Robiłam kiedyś taki eksperyment i wychodzi naprawdę przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobione! Dodałam banany i więcej cukru. Baardzo intensywnie kawowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo się cieszę! mam nadzieję, że smakował!

      Usuń