niedziela, 23 marca 2014

pomarańczowo-bazyliowy krem owsiany!





POMARAŃCZOWO-BAZYLIOWY KREM OWSIANY
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych Halin
200ml mleka
1 (duża) pomarańcza
garść świeżej bazylii
szczypta cynamonu
1 łyżeczka cukru trzcinowego
Płatki owsiane wymieszać z cukrem trzcinowym i cynamonem, wsypać do rondelka, zalać mlekiem, zagotować. Trzymać na ogniu, co jakiś czas mieszając, aż do uzyskania gęstej konsystencji. Odstawić do ostygnięcia. W tym czasie umyć i obrać pomarańczę. Zblendować. Połowę tak przygotowanej pomarańczy przełożyć do wysokiej szklanki. Bazylię drobno posiekać. Chłodne płatki owsiane zblendować razem z cynamonem, bazylią i drugą połową pomarańczy na gładki krem. Przełożyć do szklanki. Schłodzić jeszcze w lodówce. Wyjąć i podawać. 

21 komentarzy:

  1. zaskakujące.. Ale ładne kolorki ma! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te płatki śniegu tak malowniczo opadają... chyba zostaną tu z Tobą do kolejnej zimy!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D mam nadzieję, że jednak uda mi się wcześniej jakoś ich pozbyć.

      Usuń
    2. już wiem przez kogo psuje się pogoda! to Magda ją straszy płatkami śniegu :(((

      Usuń
  3. Musi ciekawie smakować z bazylią! :) Kolorystycznie te dwa produkty współgrają dobrze, a jak smakowo? Skoro Magda to wymyśliła to na pewno równie dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakowo równie dobrze, co kolorystycznie! dobrze, żeby pomarańcza była słodka, u mnie taka była i bazylia dodała 'charakteru' całości :)

      Usuń
  4. dostałam od babci wczoraj dwie duży, soczyste pomarańcze!! czas je wykorzystać w tak pyszny sposób, a kremy owsiane przecież są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. próbowałam kiedyś koktajlu w takim połączeniu, miał ciekawy, orzeźwiający smak. a że owsiane kremy bardzo lubię, zapamiętam, żeby w takich smakach wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. szalejesz z tymi połączeniami! nic Ci nie straszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bazylia w owsiance...? Mogę sobie wyobrazić to połączenie ii czuję, że było bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cytrusy.. są takie pyszne, szkoda że ja nie moge ich zbytnio jeść ;?(

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Intryguje mnie takie połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. niestety wszystko co z płatkami owsianymi nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. kusząco :D aczkolwiek ryzykownie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam jakiś pomarańczowy niedobór, w kółko je jem i ciągle mi mało :) coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Połączenie bazylii i pomarańczy jest badzo udane. Widzę jednak jedną niekonsekwencję w przepisie: w składnikach widnieje mleko, a płatki gotowane są na wodzie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi! błąd już poprawiony :) pozdrawiam!

      Usuń