środa, 26 marca 2014

panierowany makaron!

Makaronowy fusion w kolorach Omnomnom? Dzięki tym barwnym makaronom w ostatnim czasie kuchnie wielu blogerów kulinarnych nabrały naprawdę wspaniałych i intensywnych kolorów! Naszym zadaniem było stworzenie dania, które będzie wymagać od nas fantazji i kreatywności. Hasłem, które miało przyświecać naszemu gotowaniu miało być zdanie: "Daj sie ponieść fantazji! Niech będzie międzynarodowo - nowocześnie i kolorowo!". Długo zastanawiałam się, do czego wykorzystać otrzymane produkty. W końcu padło na makaron panierowany. Już sam makaron przenosi nas do słonecznych Włoch. Do tego parmezan - włoski ser. Płatki migdałowe to smak prosto z Azji. A sama "panierka" kojarzy mi się osobiście z kuchnią polską. Panierowane kotlety schabowe, panierowana ryba - któż z nas tego nie zna z rodzinnego domu? Któż z nas tego nie lubi? Dlatego żeby w daniu znaleźć również akcent polski - panierka! Panierowany makaron. Smacznego! Makaronowe chrupanie polecam!





PANIEROWANY MAKARON PENNE
Przepis (dwie porcje):
180g makaronu penne Omnomnom
40g płatków migdałów
20g startego parmezanu
20g bułki tartej
2 łyżki masła
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka pieprzu
Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu. Ugotowany makaron odcedzić i ostudzić. W misce wymieszać ze sobą płatki migdałów, starty parmezan, bułkę tartą, sól i pieprz. Tak przygotowaną panierkę dodać do makaronu, dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać masło. Wrzucić makaron. Smażyć przez kilka minut, co jakiś czas delikatnie mieszając, aż do zarumienienia. Rozłożyć na talerze. Podawać. 

21 komentarzy:

  1. Ciekawa idea:)
    Trochę jak te szparagi mi się skojarzyło:)
    Musiało być doobre:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bo 'panierka' jest dokładnie taka sama.

      Usuń
  2. chrupiacy makaron to super pomysł! zresztą każdy tu składnik apetyczny jest i razem tworzą pełną smaków kompozycję - świetne! chcę sobie pochrupać taki makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaintrygowałaś mnie już nie po raz pierwszy ;) Aż muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. przepraszam, ale jedyne co przychodzi mi do głowy na skomentowanie tego dania to: omnomnom :D Jakie to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. haha makaron OM NOM NOM, nazwa mistrzów <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponawiam moją propozycję, przeprowadzisz się do mnie? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł, takiego makaronu nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, ale super :) Koniecznie do spisania i wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam chrupiące potrawy! A ten makaron to świetny pomysł, w życiu takie nie próbowałam, genialny! : )

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł! Idealny dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i smaczny pomysł :) Musze kiedyś zrobić taka pyszną wersję makaroniku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Każdy Twój kolejny post okazuje się doskonałym, smacznym i fajnym pomysłem:) Masz dziewczyno naprawdę głowę pełną kulinarnych połączeń!

    Ten makaron wygląda naprawdę rewelacyjnie. Przepadam za makaronem, a taki 'w panierce' to już prawdziwy hicior;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, ile radości sprawiają mi takie komentarze! :-))

      Usuń
  13. Super połączenie, kusi bardzo :D A penne to jeden z moich ulubionych kształtów makaronu :D

    OdpowiedzUsuń
  14. chyba bym umarła gdybym to teraz zjadła! chcę, chcę, bardzo! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurcze, chodzi mi ten makaron po głowie od wczoraj, chyba zrobię na jutro :-) Myślisz, że można wykorzystać zamiast parmezanu płatki drożdżowe, czy to już nie ten sam smak wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie jadłam drożdżowych płatków, także ciężko mi stwierdzić :(

      Usuń