poniedziałek, 17 marca 2014

kurczak w maśle orzechowym!

I znowu wspólne gotowanie! Znowu eksperymenty w kuchni! Z kim? Z Karoliną oczywiście! Kolejny punkt z naszej listy "do zrobienia i do zjedzenia" wykreślony! Ryż, brokuł, kurczak i jeszcze jeden składnik. A mianowicie ... Masło orzechowe! Dlugo nie znałam smaku tego smarowidła, ale gdy w końcu się w nim rozsmakowałam to od tamtej pory dość sporo go w mojej kuchni. Na samym początku była standardowa wersja słodka, czas na nieco mniej popularną - wytrawną! Masło orzechowe na wytrawnie Was dziwi? Niepotrzebnie. Smakuje obłędnie! I jeśli mam być szczera to chyba taka wersja masła orzechowego u mnie wygrywa. Szczerze polecam to połączenie!




KURCZAK W MAŚLE ORZECHOWYM z ryżem i brokułem
Przepis (4-5 porcji):
400g piersi z kurczaka
50ml wody
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki pieprzu
4 łyżki masła orzechowego crunchy
+1kg brokuła
200g ryżu białego Britta
Pierś z kurczaka opłukać pod zimną wodą, wytrybować (usunąć niepotrzebny tłuszcz), pokroić w kostkę. Masło orzechowe podgrzać, aż do rozpuszczenia, wymieszać z wodą, solą i pieprzem, dodać do pokrojonego kurczaka. Wszystko razem wymieszać, wyłożyć na patelnię. Dodać sprasowany czosnek. Smażyć na średnim ogniu przez około 20 minut. W tym czasie ugotować brokuła: opłukać, pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić do garnka, zaleć wodą, dodać szczyptę soli, gotować na małym ogniu przez około 10 minut. Ugotować również ryż według instrukcji na opakowaniu. Gdy wszystko będzie już gotowe: wyłóżyć na talerz. Podawać ciepłe. 

24 komentarze:

  1. Jak z masłem orzechowym, to musiało być dobre! Na wytrawnie jeszcze go nie jadłam, ale na pewno niebawem się skuszę i wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wczoraj spędziłam cały wieczór na przeszukaniu internetu na kurczaka w aksamitnym sosie orzeszkowym.. no i chyba niepotrzebnie ;]
    Na pewno skorzystam z twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam i potwierdzam - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. cholerka, muszę wreszcie wypróbować kurczaka z masłem orzechowym i brokułami właśnie, słyszałam same pozytywne opinie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm pyszności uwielbiam brokuły, a takie połączenie smaków: masła z kruczkiem sądzę że by mi bardzo odpowiadało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ej ten kurczak był genialny, bo posmak orzechów-omnom..
    Nasza lista jest długa, ale pyszna! Widać, to po dwóch 1szych eksperymentach... :D
    To kiedy kooolejne? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. PB w daniach wytrawnych lubię równie mocno co w słodkich lub po prostu bez niczego :]
    Świetny pomysł. Z brokułem współgra doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie zatrzymałam się na słodkich potrawach, ale w takiej obiadowej wersji masło orzechowe kusi równie mocno! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi pysznie :D Prawdziwy smakołyk :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio bardzo polubiłam kurczaka z brukselką i masłem orzechowym :)

    OdpowiedzUsuń
  11. niedawno osobiście przekonałam się, że pb jest świetne na wytrawnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja często zalewam brokuła na patelni masłem orzechowym i do tego dorzucam jeszcze mozzarellę. Faktycznie tak smakuje najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  13. to połączenie jest genialne! akurat jadłam je z makaronem, ale z ryżem pewnie równie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda wyśmienicie!;) Już niedługo wypróbuję przepis i ma nadzieję, że również przepysznie!!;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczak w takiej odsłonie wciąż jeszcze przede mną ;) ale nie powiem, narobiłaś mi na niego wielką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. genialne! u mnie zawsze w wersji makaronowej, ale smak jest boski :D

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja jeszcze nie próbowałam, ale chyba czas wypróbować, bo coś czuję, że jest przepysznie! Taki zestaw obiadowy mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  18. masło orzechowe to nasza słabość, więc bez wahania zjadłybyśmy z kurczakiem. Pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaskakujący przepis. Choć przyznam szczerze, że wchodzę tu głównie po inspirację dla śniadań :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O tak, brokul i masło orzechowe to chyba najlepsze połączenie na wytrawnie, koniecznie z kurczakiem. U mnie z makaronem, dodatkiem sosu sojowego i czasem rodzynek. :) Samo masło równie dobrze smakuje z brukselka. :)

    OdpowiedzUsuń