czwartek, 27 marca 2014

kawowy mus ryżowy z bananowymi lodami!

Te bananowe lody już dawno zawładnęły moim podniebieniem! Są banalne w wykonaniu, pyszne, naturalnie słodkie, zdrowe! Czego chcieć więcej? Dodatkowo idealnie nadają się do tego, aby zacząć nimi dzień. Kiedy wczoraj wieczorem dojrzałam ostatniego banana w koszyczku na owoce, od razu wiedziałam, do czego muszę go wykorzystać. "Lody, lody, rano będą lody!". Tak więc dzisiaj, z samego rana, podaję je z delikatnym musem wykonanym z białego ryżu, w wersji pobudzającej: kawowej. Tak smaczne poranki mogłyby trwać bez końca.



KAWOWY MUS RYŻOWY Z BANANOWYMI "LODAMI"
Przepis (jedna porcja):
70g ryżu białego Britta
200ml mleka
szczypta cynamonu
ziarenka z 1/2 laski wanilii
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
+ 1 (zmrożony) banan 
Banana zmrozić (włożyć do zamrażalnika na minimum godzinę). Do rondelka wlać mleko. Dodać ziarenka wanilii, cynamon i kawę. Zagotować. Do gotującego się mleka wsypać ryż i zamieszać, zmniejszyć ogień. Gotować według instrukcji na opakowaniu. Gotowy ryż zblendować na gładki mus. Ostudzić i przełożyć do pucharka. Zmrożonego banana zblendować. Wyłożyć na mus ryżowy. Wstawić jeszcze na chwilę do lodówki. Podawać.

23 komentarze:

  1. mrożone banany to mój ulubiony posiłek w wakacje, nawet nie muszę ich miksować, po prostu chrupię sobie plasterki :D świetne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie lody bananowe to i ja uwielbiam, są super kremowe i pyszne :3
    Śniadanie podwójnie "musowe", wspaniałe! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł ! i bardzo estetycznie wykonane zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla takich poranków mogę wstawać bardzo wcześnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. woła mnie to śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. kawa, lody bananowe? Magda, zaraz jestem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zblenderowany banan? Dało się?:D
    Mi zawsze blender staje:(

    Ale to wygląda.. <3 zjadlabym.. i te looody :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam bardzo podobne bananowe lody! Smaczne są :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Banan + kakao znam, banan+ masło orzechowe też można skojarzyć.
    Ale banan z kawą, dla mnie nowość :D

    OdpowiedzUsuń
  10. kawa w połączeniu z bananem to jedna z ulubionych kombinacji smakowych!

    OdpowiedzUsuń
  11. te lody są najprostsze a tak smaczne i zdrowe! :) do tego mus ryżowy już samą nawą mnie kusi - świetnie to razem musiało smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie łączyłam kawy z bananem, ale rany, kupiłaś mnie po całości <3 lody bananowe przekocham, o kawie nie wspomnę... KONIECZNIE do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój słownik zaczyna być coraz bardziej ubogi... kawa, banany, lody, mus - cztery słodkie, pyszne, smaczne słowa!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszny i zdrowy pomysł na deser lub śniadano:))

    OdpowiedzUsuń
  15. takie bananowe lody są najlepsze! polecam zblendować je razem z masłem orzechowym - niebo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obłędnie brzmi! muszę spróbować!

      Usuń
  16. Bardzo bardzo podoba mnie się ten pomysl i przepis pycha <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Hej,nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog Award-zapraszam po szczegóły do mnie i życzę miłęj zabawy:) http://www.nietadieta.pl/2014/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  18. och...tak z rana, w ciszy.........;)

    OdpowiedzUsuń