wtorek, 25 lutego 2014

wiejski serniczek na jabłkowo-owsianym spodzie!

Wspólne śniadania lubię najbardziej! Oczywiście takie "na żywo" przy jednym, wspólnym stole nie mają sobie równych, ale niestety nie zawsze można sobie na takie pozwolić, dlatego w takich sytuacjach można ratować się tymi wirtualnymi! Kraków i Katowice serwują sobie dzisiaj o poranku serniczek z serka wiejskiego. Na jabłkowo-owsianym spodzie. Ja zapiekanie serka wiejskiego mam już za sobą, ale dla Karoliny to pierwszy raz! I z tego, co już wiem, to bardzo smaczny pierwszy raz. Wtorek uważam za przyjemnie rozpoczęty!



WIEJSKI SERNICZEK na jabłkowo-owsianym spodzie
Przepis (jedna porcja):
Spód jabłkowo-owsiany:
1 (małe) jabłko
1 jajko
30g płatków owsianych
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta sody oczyszczonej
1 łyżeczka cukru trzcinowego
100g jogurtu naturalnego
Masa serowa:
200g serka wiejskiego
1 żółtko jajka
szczypta sody oczyszczonej
1 łyżeczka cukru trzcinowego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
Piekarnik nagrzać do 160 stopni (opcja grzania: termoobieg). Płatki owsiane wymieszać z jajkiem, cynamonem, cukrem trzcinowym, sodą oczyszczoną i jogurtem naturalnym. Wyłożyć na dno kokilki. Jabłko obrać i pokroić w cienke plasterki, ułożyć na masie owsianej. Serek wiejski odsączyć z "mleczka". Następnie wymieszać z żółtkiem jajka, sodą oczyszczoną, cukrem trzcinowym i mąką ziemniaczaną. Wyłożyć na plasterki jabłka. Kokilkę wstawić do piekarnika. Piec przez około 30-40 minut. Zostawić w nagrzanym piekarniku, aż do ostygnięcia. Gotowy serniczek wyjąć delikatnie z naczynka, wyłożyć na talerz. Podawać.

42 komentarze:

  1. Uwielbiam wspólne śniadania! : ) Serniczek wygląda pysznie ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie masz pyszności od rana ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię zapiekany serek wiejski, choć na słodko nie jadłam go jeszcze w tej postaci. Pyszny miałyście początek dnia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. haha, jak patrzę na twój wypiek-to jest coś :)
    Wyszedł ci baaardzo, ale to baaardzo pyszny, no i.. ładny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Twój pewnie jeszcze smaczniejszy i jeszcze ładniejszy! pokazuuuuj!

      Usuń
  5. musiał byc konkretnie pyszny, bo robiłam go w wersji " big " i jest wyśmienity...

    OdpowiedzUsuń
  6. moje smaki - owsiany spód i serowy wierzch!! <3 przepysznie to wygląda, a co do smaku jestem pewna, że jest świetny! przyjemne to wasze wspólne śniadanie, nawet wirtualnie - fajnie jest jeść z świadomością, że druga osoba robi to samo i myśli o Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny taki serniczek... jabłko i owsiany spód - cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już go kocham <3 Pięknie wygląda, u Was obu :))

    OdpowiedzUsuń
  9. zjadłabym teraz taki do kawy;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiejski zapiekałam tylko raz w owsiance, ale serniczka z niego nie robiłam. Patrząc na Twój stwierdzam, że pora to nadrobić ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. spód na pewno wykorzystam :)
    Madzia, śnieg to już chyba tylko u Ciebie na blogu pada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D haha, to fakt! zbyt zimowo tu u mnie, czas na wiosenne zmiany!

      Usuń
  12. aż dziwne, bo wiejskiego nie zapiekałam ani razu! muszę więc wykorzystać Twój przepis, bo wygląda naprawdę świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Też jeatem Karolina i też jeszcze nie zapiekalam serka wiejskiego, może to już najwyższa pora ;3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ach, chcę go zjeść, zdecydowanie<3

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda świetnie, jak taki dużych gabarytów ;)
    I pb też by do tego dobrze smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam takie jednoporcjowe wypieki , a ten jest zabojczo uroczy :)!

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi przecudnie, idealnie wpasowałby się w moje kubki smakowe. Muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, zjadałabym taki serniczek <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Pora zapiec wieśniaka! :D Trochę drastycznie to brzmi :D

    OdpowiedzUsuń
  20. wygląda super! ser na ciepło jest dla mnie nieszkodliwy, więc biorę! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Już wyobrażam sobie ten cudowny smak zapieczonego serka wiejskiego! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Prezentuje się cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Z pewnością spróbuję, z serka wiejskiego jeszcze nie jadłam! A ten wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ech Wy spiskowcy!:)
    Dwie sernikożer.....ki? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. śliczny! :))))))))) podziel się ;*

    OdpowiedzUsuń
  26. jaki piękny!! uwielbiam tego typu śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj moje smaki! Chrupiący, jabłkowy spód i serowa góra - pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ten spód mnie urzekł całkowicie, zrobię coś podobnego jak tylko skończy się ten przeklęty remont u mnie w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakie proporcje przyjąć na tortownicę?

    OdpowiedzUsuń