środa, 19 lutego 2014

wegańskie pasty do chleba!

Dzisiaj mam dla Was trzy propozycje, jak smacznie, zdrowo i prosto możecie urozmaicić swoje kanapki. Pasty powstały przy okazji wspólnego gotowania z Angeliką z bloga 365 dni dookoła kuchni, o którym pisałam Wam już wcześniej, przy okazji przepisu na wegański chlebek owsiano-ryżowy. Wszystkie trzy pasty są w wersji wegańskiej, są pełne smaku, koloru i zdrowia. Mój numer jeden to pasta z zielonego groszku z suszonymi pomidorami. Chociaż wybór jest naprawdę ciężki, wszystkie są pyszne! Co więcej, te pasty smakują świetnie nie tylko w towarzystwie chleba, czyli w wersji klasycznych kanapek, sprawdzą się również jedzone solo, można podać je z różnego rodzaju mięsem, z pasztetem. Pole do kulinarnego popisu jest naprawdę wielkie. W końcu takie kombinacje w kuchni to jedno z lepszych (i smaczniejszych) zajęć, prawda?



PASTA Z ZIELONEGO GROSZKU z suszonymi pomidorami
240g zielonego groszku konserwowego
150g suszonych pomidorów (w oliwie)
szczypta soli
szczypta pieprzu
szczypta chili
szczypta słodkiej papryki
Zielony groszek umieścić w blenderze i zblendować na gładką masę. Suszone pomidory drobno pokroić, dodać do masy z groszku. Całość doprawić solą, pieprzem, chilli, papryczką i dokładnie wymieszać. 

PASTA Z AWOKADO
1 (dojrzałe, miękkie) awokado
2 łyżki oleju z orzechów arachidowych
3 łyżki ziaren słonecznika
sok z ½ cytryny
szczypta soli
szczypta pieprzu czarnego
szczypta ostrej papryki
Awokado umyć, obrać ze skórki, pozbawić pestki, pokroić w mniejsze kawałki i umieścić w blenderze. Dodać olej, ziarna słonecznika, sok z cytryny, przyprawy. Całość zblendować na gładką masę. 

ĆWIKŁA
1kg buraków ćwikłowych
100g chrzanu
1 łyżeczka soli
sok z 1 cytryny
½ łyżeczki pieprzu czarnego
1 łyżka cukru
Buraki dokładnie umyć, umieścić w garnku, zalać wodą i gotować, aż do miękkości. Wystudzić. Obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Chrzan oczyścić, oskrobać i również zetrzeć na grubej tarce. Skropić sokiem z cytryny. Buraki połączyć z chrzanem. Doprawić solą, pieprzem i cukrem. Dokładnie wymieszać. Gotową ćwikłę przełożyć do słoików. Przechowywać w chłodnym miejscu. 

29 komentarzy:

  1. Uwielbiam pasty!
    Wyglądają pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakbym miała wybrać sobie tylko jedną, to nie wybrała bym wcale, bo byłoby łatwiej ;P
    Wszystkie muszą być przepyszne. Uwielbiam buraki, awokado i pasty z groszku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. super:D bardzo lubię takie pasty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Porywam wszystkie trzy! Ale najbardziej chyba buraczkową...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pasty do pieczywa! Tym bardziej takie pyszne i z ciekawych składników. Te prezentują się wyśmienicie! Muszę upiec chlebek i wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietne są te pasty , sama nie wiem na którą się zdecydować wszystkie trzy są super <3

    OdpowiedzUsuń
  7. biorę wszystkie! uwielbiam takie pasty. groszkową z suszonymi pomidorami najchętniej właśnie (;

    OdpowiedzUsuń
  8. Ćwikłę i pastę z awokado bardzo chętnie chcę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta pasta z zielonego groszku jest mega, jest moja, moja, moja! ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Będę musiała wypróbować te przepisy :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Trudny wybór... Najbardziej intryguje mnie smak pasty z zielonego groszku z pomidorami i to chyba właśnie tę wybrałabym na pierwszą kanapkę, a później kolejne :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniale wyglądają. Muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mogłabym zdecydować się na jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  14. osiokowi w żłoby dano... muszę zrobić wszystkie, bo na jedną nie mogę się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój styl kanapek, zdecydowanie. Nie tam nudne sery ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe te pasty, wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ćwikła! Lubię ćwikłę, choć zwykle jem ją do mięsa :D

    OdpowiedzUsuń
  18. a mnie skusiła buraczana (fan buraków to ja wielki jestem... chyba wiesz?), w drugiej kolejności właśnie z groszku, a ostatek pozostawiam awokado..
    To jak, kiedy zrobisz mi kanapki? :D

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo się cieszę, że znajduję przepis na takie pasty :) jak nie mam pomysłu na kanapki to robię z jajkiem, a tu proszę takie pyszności można stworzyć! następnym razem wypróbuję koniecznie, którąś z tych! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Awokado z orzeszkami ziemnymi? tego jeszcze nie próbowałam, ale chyba warto ;) Co do groszku to eksperymentowałam kiedyś z mrożonym - mi efekt bardzo odpowiadał, ale niektórych znajomych przerażał "sherkowy kolor" ;) Tak czy inaczej, też polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pasta z awokado jest z pestkami słonecznika :) jeśli chodzi o dodatek orzechów - olej jest orzechowy :)

      Usuń
  21. Pastę z zielonego groszku ( mrożonego, nie konserwowego), często robię do pieczonego łososia lub przerabiam lekko na płynne pesto do makaronu, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  22. ćwikła! uwielbiam :D
    i ta pasta z groszku bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. chyba się zakochałam! ;) te pasty będą idealne do bułeczek na uczelnie ;)

    OdpowiedzUsuń