czwartek, 20 lutego 2014

szarlotkowy parfait!

Szarlotka to zdecydowanie jedno z moich ulubionych ciast. Najlepszą robi moja mama. Taką szarlotką pachną sierpniowe popołudnia. Kruche ciasto (moje ulubione!), jabłka prosto z drzewa, które rośnie na naszej działce tuż za domem, duuuuużo cynamonu, rodzynki, wierzch obsypany grubą warstwą cukru pudru. I właśnie dzisiaj rano naszła mnie ochota na duży kawałek takiej szarlotki. Na 'dzień dobry', na słodki początek dnia. Niestety mama w pracy, na naszej jabłoni brak jeszcze owoców, cukier puder też się chyba skończył. Co robić? Przede wszystkim się nie poddawać! Każdą zachciankę można bowiem spełnić przy odrobinie wyobraźni. I ja swoją spełniłam, jak najbardziej. Śmiało mogę nawet stwierdzić, że na śniadanie taki parfait jest znacznie lepszy. I jak szarlotka, ma warstwy! Owsiany spód, szarlotkowe "wnętrze", wierzch posypany rodzynkami. Samo zdrowie! A ciasto można przecież upiec popołudniu. Jak mama wróci z pracy, a po drodze kupi jabłka i cukier puder. Ciasto można zjeść przecież na kolację albo w środku ciemnej nocy. 



SZARLOTKOWY PARFAIT
Przepis (jedna duża porcja):
400g jogurtu naturalnego
1 (małe) jabłko
50ml wrzątku
szczypta cynamonu
szczypta kardamonu
ziarenka z 1/2 laski wanilii
garść rodzynek
30g płatków owsianych marki Halina
Jabłko umyć, oczyścić z gniazda, pokroić w mniejsze kawałki, umieścić w kielichu blendera. Zalać wrzątkiem. Zmiksować na gładki mus. Dodać cynamon, kardamon, ziarenka wanilii, jogurt naturalny. Ponownie zmiksować. Na dno wysokiej szklanki wsypać płatki owsiane. Następnie wlać szarlotkowy koktajl. Wierzch posypać rodzynkami. Podawać (przed podaniem parfait można schłodzić w lodówce).

20 komentarzy:

  1. mmm!! :) Uwielbiam jabłeczniki, szczególnie to ich ciaaasto :D No o nadzieniu nie wspomnę!
    Cudowne, aromatyczne i takie.. dooobre :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na śniadaniowy szarlotkowy deser !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy przepis :) Chętnie spróbuję, też lubię szarlotkę w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń
  4. nudna będę, ale bez rodzynek bardzo chętnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. szarlotkowy zawsze przygarnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim ulubionym ciastem też jest szarlotka, ale obowiązkowo z kruszonką na wierzchu <3 Parfait wygląda bardzo smacznie :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Szarlotke lubię tylko na cieplo i z lodami waniliowymi, bo generalnie za kruchym ciastem nie przepadam... Ale takie parfait do mnie przemawia, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka :) Szarlotka przecież dobra o każdej porze dnia i nocy hihi :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta nazwa zawsze mnie śmieszy ;P
    Ale połączenie smakowe bardzo mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. szarlotka to chyba najlepsze ciasto na świecie. :D parfait świetny, tylko bez rodzynek i idealny będzie!

    OdpowiedzUsuń
  11. jak możesz tak kusić teraz szarlotką, kiedy kawa obok mnie stoi i czeka na słodkiego towarzysza :D przydałoby się coś na deser, ale tym razem tylko pomarzę :) w każdym razie - twój pomysł na parfait jest znakomity! palce lizać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda niczym deser z kawiarni ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. oo, też kocham szarlotkę ! chyba czasem trzeba trochę oszukać by miłość ta się nie wypaliła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. taaaaak! toż to idealne śniadanie dla mnie!:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecam zrobić na przyszłość z pieczonym jabłkiem! :) Jeden z moich ulubionych koktajli potreningowych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Apetyczna wersja szarlotki, wow :)nie znam takiej, ale podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  17. ale co tam robią rodzynki? :D

    OdpowiedzUsuń