sobota, 1 lutego 2014

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: naleśniki z makiem i pomarańczą!

Stęskniłam się za naleśnikami. Tak więc z przyjemnością i ze smakiem do nich dzisiaj wracam. Wiecie, że naleśniki najlepiej smakują w sobotnie poranki? Dość wczesne, a mimo to leniwe, do granic możliwości. Słodkie poranki, pachnące pomarańczą. Wszyscy jeszcze śpią, a ja smażę naleśniki i tak sobie myślę po cichu, że mogłabym stać do wieczora przy tej patelni. Albo nawet dłużej. I usmażyć całą górę naleśników.




OWSIANE NALEŚNIKI Z MAKIEM I POMARAŃCZĄ
/Przygotowane w Speedcook'u/
Przepis (jedna porcja):
60g mąki owsianej
szczypta soli
1 (średnie) jajko
100ml mleka
50ml wody gazowanej
1 łyżka czarnego maku
1 pomarańcza
2 łyżki miodu 
Mąkę owsianą, mak, sól, jajko, mleko i wodę gazowaną umieścić w naczyniu miksującym. Nastawić maszynę: obroty 5, czas 30 sekund. Włączyć. Z tak przygotowanej masy należy smażyć naleśniki na rozgrzanej patelni (u mnie: teflonowa, w innym przypadku patelnię należy delikatnie natłuścić). W międzyczasie, na drugiej patelni, rozgrzać miód. Pomarańczę obrać, pokroić w plasterki. Gdy miód będzie już gorący, wyłożyć na patelnię plastry pomarańczy. Karmelizować w miodzie przez kilka minut z każdej strony, aż nabiorą złocistego koloru. Gotowe naleśniki ułożyć na talerzu, udekorować karmelizowaną pomarańczą. Podawać.

30 komentarzy:

  1. uwielbiam naleśniki i w te ferie dosyć sporo już ich zjadłam...ale dziś przecież naleśnikowa sobota, i jak tu odpuścić takim naleśnikom :)
    makowa wersja? dużeee taaak <3 z pomarańczą i miodem to konieczność :)
    miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie nakrapianie i pięknie słoneczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak świątecznie trochę. Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dodatek maku do naleśników to świetny pomysł! i te pomarańcze... mmmmmm!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mów tego głośno! Ciiii! Bo jeszcze ktoś usłyszy i będziesz robić naleśniki dla całego miasta!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie świąteczne trochę! i mi mogłabyś usmażyć choć jednego, skoro z patelnią tak dobrze się czujesz.. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tak świetnie ci się smaży naleśniki, mogłabym usmażyć i mi! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. karmelizowana pomarańcza, o rany julek! (że tak powiem ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie karmelizowane pomarańcze, vos świetnego :D
    www.foodandphoneaddicted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziwna tendencja z tymi naleśnikowymi sobotami, ale się sprawdza ! Ta pomarańczka wygląda tak soczyście ;o !

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne naleśniki :) Pomarańcze i mak - cudo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Naleśniki- zawsze spoko; D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie to wygląda i do tego jeszcze takie pyszne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Naleśniki są najlepszena śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  15. jutro możesz wpaść do mnie i mi takie śniadanko przyszykować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mak, pomarańcza...faktycznie, zapach świąt :)
    a karmelizowana pomarańcza bardzo, bardzo mnie przekonuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Mak i pomarańcze, iście świąteczny duet, chociaż patrząc na nie absolutnie nie poczulam świat.. Poczułam słońce, a może nawet zbliżającą się malutkimi kroczkami wiosnę?:)

    OdpowiedzUsuń
  18. smażenie naleśników niezwykle uspokaja. a jeszcze jak są to TAKIE naleśniki... <3

    OdpowiedzUsuń
  19. ja ostatnio mam manie na naleśniki...mogłabym je jeść codziennie! :) tylko przepisów wyszukuję co chwilę inne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak fajnie wstać wcześnie, gdy jeszcze wszyscy śpią i smażyć naleśniki by zaskoczyć ich zapachami roznoszącymi się po domu i oczywiście samym daniem. :) A takie naleśniki zasługują na duże, ale oczywiście pozytywne zaskoczenie :)
    Chyba sama pójdę jakieś usmażyć! Może też w końcu dojdę do wprawy w ich smażeniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł na pyszne śniadanko :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Super jest Twój blog, właśnie czegoś takiego szukałem. Mam nadzieję, że nie będziesz robić problemów z tego powodu, że dodam Cię do mojej listy blogów, na których się wzoruję. Czekam na następne, ciekawe wpisy, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyyyycha! W najbliższym czasie na pewno zagoszczą na moim talerzu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pycha!! W najbliższym czasie na pewno zagoszczą na moim talerzu! ;)

    OdpowiedzUsuń