środa, 12 lutego 2014

czekoladowa 'sero'owsianka z pomarańczą!

Lubię połączenie czekolady i pomarańczy. Bardzo lubię. Czekoladowa słodycz, a do tego soczysta, delikatnie kwaśna pomarańcza. Idealnie. Początkowo w planach był tradycyjny serniczek w wersji jednoporcjowej, jednak obudziłam się z ogromną ochotą na ciepłe, gęste, miseczkowe śniadanie. Nadal jednak miało być czekoladowo, serniczkowo, pomarańczowo. Szybko wpadłam więc na pomysł z 'sero'owsianką. I wiecie co? To był strzał w dziesiątkę, naprawdę! Poranne zachcianki zaspokojone. A dobry poranek to dobry dzień.



CZEKOLADOWA 'SERO'OWSIANKA z pomarańczą
Przepis (jedna porcja):
40g płatków owsianych marki Halina
100ml mleka
50ml wody
200g sera białego
1 (mała) pomarańcza
1 łyżka gorzkiego kakao
1 łyżeczka cukru trzcinowego
Płatki owsiane wsypać do rondelka, zalać mlekiem i wodą, zagotować. Trzymać na ogniu, aż do zgęstnienia, co jakiś czas mieszając. W tym czasie ser biały rozdrobnić widelcem, wymieszać z kakao i cukrem. Pomarańczę umyć, obrać ze skórki, pokroić w mniejsze kawałki, umieścić w drugim rondelku, podlać odrobiną wody i podgrzać, na małym ogniu. Gdy owsianka będzie już gotowa (gęsta), zdjąć z ognia, dodać kakaowy twarożek i wymieszać. Przełożyć do miseczki. Udekorować gorącą pomarańczą. Podawać. 

33 komentarze:

  1. no i będę musiała zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. oj coś czuję, że tym śniadaniem nowa erę na sero-owsianki w blogosferze zapoczątkujesz :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pomarańcze i czekolada to wspaniałe, klasyczne połączenie. A klasyka zawsze dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gęęęęęęsciuchna!
    I coś czuję podobnie jak sylwija... kolejny strzał w dychę^:)

    OdpowiedzUsuń
  5. fenomenalne zdjecia pyszego sniadanka <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię połączenie czekolady i pomarańczy, i święta mi zawsze przypomina :D A takiej wersji owsianki muszę spróbować, bo jakoś zawsze trochę bałam wmieszać się twaróg, odważę się następnym razem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. chceee to, chceee!! genialne połączenie, jestem za ;)
    Robię w najbliższym czasie <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale gęsta! Na pewno bardzo sycąca i smaczna, w końcu połączenie pomarańcza+czekolada jest genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się, po takim śniadaniu dzień musi być cudowny ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się ten pomysł. Jadłam podobnie, tylko zwykle owsiankę gotowałam na mleku całą i wtedy dawałam mniej twarogu żeby się nie zanabialić ;) za dużo. Ale ta wersja chyba bardziej do mnie przemawia :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślałam kiedyś o czymś podobnym ;) Pychaaa!

    OdpowiedzUsuń
  12. Poranne zachcianki zaspokojone,a teraz już zaraz czas na południowe i popołudniowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się skojarzyło trochę z "Pij mleko, zakrywaj dekolt, baw się lalkami, nie bierz wyznań na serio i wcześnie kładź się spać" i tym "It's human nature to be free and no matter how long you try to be good you can't keep a bad girl down." :D

      Usuń
  13. uwielbiam wszelkiego rodzaju nabiał a ta owsianka jest po prostu wybujana <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi pysznie :]]
    A biały serek to twarożek? Nie kwaśnieje na ciepło? T_T
    Pozdrawiam!
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biały ser, twaróg w kostce. nie kwaśnieje :)

      Usuń
  15. Ciekawe - nie pomyślałabym nigdy o takim połączeniu.

    OdpowiedzUsuń
  16. o tak, chcę taką owsiankę! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomarańcz i czekolada w każdym wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudna ta owsianka i połączenie czekolada-pomarańcza idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta 'sero'owsianka bardzo mi się podoba ! Jaka gęsta ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. też uwielbiam to połączenie! ideał :) z tym twarogiem dobry patent, do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  21. Potwierdzam, że taka owsianka z dodatkiem twarożku jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ojjj, zdecydowanie coś dla mnie! ubóstwiam połączenie kakao i pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. takie poranki to ja uwielbiam! takie owsianki to ja kocham :) pomarańcza i czekolada? jedno z najlepszych połączeń! 'sero'owsianka - jedno z najsmaczniejszych śniadań! :D
    twoje przepisy zawsze muszą być takie świetne? :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też uwielbiam to połączenie! Zachęciłaś mnie dzisiaj i jak tylko wróciłam ze szkoły to zjadłam właśnie pomarańczę z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czekoladowego owsianki jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń