sobota, 11 stycznia 2014

SOBOTA ZE SPEEDCOOK'IEM: bananowa zupa mleczna!

Szkoda, że do października jest jeszcze tak daleko. Chciałabym już poczuć jesienne powietrze, które w tym roku będzie zupełnie inne od tych dotychczasowych. A przynajmniej takie są plany, takie są marzenia. Tymczasem zaciągam się styczniowym porankiem, parzę mocną kawę w ulubionym kubku, maluję paznokcie na soczystą czerwień tęskniąc tym samym za czerwienią i słodyczą truskawek. Truskawek nie ma, ale są banany. A do bananów idealnie będzie dzisiaj pasować gorące mleko i prażone w miodzie orzechy. Czasem dobrze jest się zasłodzić z samego rana. Niech tej słodyczy wystarczy do wieczora. Do października.




BANANOWA ZUPA MLECZNA
/Przygotowana w Speedcook'u/
Przepis (jedna porcja):
250ml mleka (u mnie: owsiane)
1 (średni) banan
1 łyżeczka cynamonu
ziarenka z 1/2 laski wanilii
garść orzechów laskowych
1 łyżka miodu
1 łyżeczka masła 
Banana umyć, obrać ze skórki i pokroić w plasterki. Wrzucić do naczynia miksującego. Wlać mleko, dodać cynamon oraz ziarenka wanilii. Nastawić: temperatura 75°C, obroty: 3. Włączyć. W tym czasie orzechy drobno posiekać. Rozgrzać patelnię, rozpuścić na niej masło i miód. Wsypać posiekane orzechy, prażyć przez kilka minut, aż do zarumienienia (na małym ogniu, co jakiś czas mieszając). Gdy maszyna się wyłączy przelać gotową zupę bananową do miseczki. Posypać podprażonymi orzechami. Podawać jeszcze ciepłą.

28 komentarzy:

  1. Rzeczywiście się dzisiaj zgrałyśmy!
    Banan chyba w każdym wydaniu jest smaczny, więc koniecznie muszę wypróbować taką zupę mleczną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie osobiście śniadanie prawie nigdy nie jest mleczne. Jest za mało sycące. Wciągnę miseczkę nosem, a po 10 minutach głodna chodzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne, rozgrzewające śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesz co, przyznam że też planuję w październiku odetchnąć innym powietrzem. Mam nadzieję wyjechać na Erasmusa, najlepiej do Hiszpanii :))

    a takie zasłodzenie z rana dla mnie jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Do października szmat czasu. Każdy z nas ma jakiś punkt w roku, w życiu - do którego odlicza, gna, idzie, pędzi...

    Czekanie jest fajne, czasami fajniejsze od zdobycia celu. Ale nie wiem jeszcze co wolę - gonić króliczka, czy złapać króliczka:)

    Bananowa zupa...
    Zaraz u Ciebie będę! Rób mi taką!♥

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz co? ja to bym jednak przy tych laskowych została :D
    ale generalnie, cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są tylko laskowe! tylko ja myślę jedno, a piszę drugie :D ...

      Usuń
  7. jadłam kiedyś i... jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  8. zdecydowanie pyszny początek dnia i taki przyjemny jeszcze z kubkiem kawy :)
    bananami możemy zachwycać się cały rok, a najlepsze truskawki zjemy tylko latem, ale do tego czasu będzie jeszcze wiele innych pysznych okazji :)
    miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mi się tak słodko i przyjemnie w ustach zrobiło :]

    Aj zatęskniłam za zapachem koktajlu truskawkowego z kefirem... <3

    OdpowiedzUsuń
  10. nie dość, że uwielbiam zupę mleczną, to tutaj jeszcze czytam o jej bananowej wersji. już jej chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ze wszystkich pomysłów na słodkie, śniadaniowe zupy, bananowa podoba mi się najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka bananowa zupka chodzi za mną już od paru dni /
    Koniecznie do zrobienia ! Uwielbia wszystko co bananowe !

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka cudna ta zupa mleczna! Proste smaki ale przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zupa kojarzy mi się nieodłącznie z warzywami i tradycyjnością, ale może czas wypróbować takiej? :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ooo!! :D a jaki kraj?
    ja w ogóle nie wiem czy się dostanę, bo nie ogarniam tego.

    OdpowiedzUsuń
  16. uwieeelbiam banany! i jeszcze te orzechy w miodzie, piszę się na taką zupę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam bananową zupkę mleczną! jeśli chodzi o te mleczne owocowe - to ta jest naj! :) i tak właśnie "naj" ją nam zaprezentowałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  18. I te orzechy na samym wierzchu<3 Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  19. pysznie! musiało być słodko i sycąco! idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda pysznie Ciekaw jestem, czy smakuje tak jak wygląda. Bo z chęcią bym spróbował, zapraszam również na mojego bloga o odchudzaniu inspiracji i motywacji do sportu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja już nie mogę się doczekać truskawek, bo ciągle jem banany. Przyda się zmiana.

    OdpowiedzUsuń
  22. Banany uwielbiam - to połączenie jest idealne :)

    OdpowiedzUsuń