wtorek, 21 stycznia 2014

kasza manna na kozim mleku z morelami i rozmarynem!

Kozie mleko było podstawą mojej diety w dzieciństwie. Powodem była nietolerancja laktozy. Minęły jednak lata, alergia zniknęło właściwie równie szybko i niespodziewanie, jak się pojawiła, a ja nawet nie pamiętałam smaku koziego mleka. Do zeszłego tygodnia. Nietolerancja wróciła, wróciło też mleko kozie. Jeśli lubicie kozi serek to polubicie również to mleko. Ma specyficzny smak, ale mi osobiście odpowiada. Poza tym jest bardzo zdrowe, dużo zdrowsze niż krowie. Mleko kozie to dar dla zdrowia i urody. I prawdziwa eksplozja smaku w połączeniu z delikatną kaszą manną, słodką konfiturą morelową, cynamonem oraz rozmarynem.


KASZA MANNA NA KOZIM MLEKU z morelami i rozmarynem
Przepis (jedna porcja):
40g kaszy manny
50ml wody
200ml mleka koziego
1 łyżeczka rozmarynu
szczypta cynamonu
+ konfitura morelowa (u mnie: domowa)
Mleko wlać do rondelka, zagotować. Kaszę mannę wymieszać razem z wodą, w osobnym garnuszku. Do gotującego się mleka powoli wlać kaszę mannę z wodą, cały czas mieszając, aby uniknąć powstania grudek. Zmniejszyć ogień, dodać cynamon, ponownie zamieszać. Gotować jeszcze przez chwilę, aż do zgęstnienia. Gotową mannę przełożyć do miseczki. Polać konfiturą morelową, posypać rozmarynem. Podawać na ciepło. 

24 komentarze:

  1. domowa konfitura morelowa, tego nie dane było mi spróbować. chcę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyjeżdżaj znowu do Krakowa w takim razie! podzielę się!

      Usuń
    2. A dla mnie też się troszkę znajdzie? Uwielbiam *.*

      Usuń
  2. no kozie mleko brzmi interecująco, trzeba spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. kozie mleko to jedna z tych rzeczy, których muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kozie mleko znane mi jest głównie z przemysłu kosmetycznego, nie znam jego smaku... jeśli jest choć trochę podobne do tradycyjnego, to powinno mi smakować. Myślę, że jeśli kiedykolwiek będę zaczynać zabawę z mlekiem innym niż krowie, to zacznę właśnie od manny albo owsianki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kozie mleko smakuje zupełnie inaczej, niż to tradycyjne - krowie. dla mnie w smaku jest identyczne, jak kozi serek :)

      Usuń
  5. nie znam smaku tego mleka, ale na pewno kiedyś chętnie spróbuję :) poza tym ta domowa konfitura <3 nic dodać nic ująć!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę spróbować koziego :> A taką mannę to bym zjadła sobie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie miałam okazji jeść koziego nabiału - bardzo ciekawi mnie jego smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w domu wszyscy mają nietolerancję laktozy, oprócz mnie (odpukać). Piją tylko sojowe a dla mnie zawsze zapomną kupić zwykłego ;( Jak byłam dzieckiem to mieliśmy kozy i piłam kozie, i najlepiej pamietam tę piankę na wierzchu, uwielbiałam ją ;)
    www.foodandphoneaddicted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Inspiring quest there. What happened after? Good luck!

    My weblog: how to do evening makeup at your own

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę znów kupić kozie mleko i coś równie pysznego wykombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Średnio przepadam za kozim serkiem, ale mleka chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja lubię bardzo wszelkie wyroby z koziego mleka, więc zdarzają mi się podobne owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ach, i ten rozmaryn :)) kupujesz mnie tym!
    nigdy nie próbowałam mleka koziego, ale jak będę miała okazję to na pewno to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  14. rozmaryn mi się strasznie z Twoim blogiem kojarzy :)
    i mleka koziego muszę spróbować kiedyś koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie próbowałam nic koziego, ale przymierzam się do tego mleka! Myślę, że warto 'zaryzykować' :) Niestety takie nietolerancje z czasem mogą powrócić :<
    W lidlu jest też bez laktozy, tzn poniżej 0,1 g na 100 g :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie się dzisiaj w nie zaopatrzyłam :)

      Usuń
  16. Idealne połączenie! Zazdroszczę, musiało być cudowne! A koziego mleka od wieków nie piłam c: Dziękuję za przypominajkę c:

    OdpowiedzUsuń
  17. Mleka koziego nie piłam, ale szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie życia bez krowiego; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biorąc pod uwagę to, jak się po nim czułam to z ulgą i radością je odstawiłam :D

      chociaż za smakiem tęsknię! taaaakie pyszne <3 ... jak żadne inne!

      Usuń
  18. mniam <3 też mam uczulenie na mleko..

    OdpowiedzUsuń