poniedziałek, 9 grudnia 2013

wegańskie ciasteczka kokosowe!

Jaki jest przepis na udany dzień? To przepis na ciasteczka, tak, tak, tak! Najlepiej takie zdrowe, chrupiące, słodkie, pieczone w czyimś towarzystwie! Razem z Patrycją z pysznego bloga Smakołyki Alergika pokusiłyśmy się o wspólne zrobienie tych kokosowych maleństw. Ciasteczka na pewno każdemu posmakują! Dodatkowo są wegańskie, więc to jeszcze bardziej zwiększa grono łasuchów, którzy mogą po nie sięgnąć. Swoje ciasteczka upiekłam wczoraj. Dzisiaj? Puszka jest już pusta, zostały tylko okruszki. Tak więc chyba sami rozumiecie, jakie są pyszne! Patyska, dziękuję za wspólnie słodkie pieczenie! Czekam na kolejne! A Ty, czytelniku drogi, marsz do kuchni! Te ciasteczka mają wiele zalet, ale same się nie upieką! Trzeba im pomóc!





WEGAŃSKIE CIASTECZKA KOKOSOWE
/inspiracja: Dreemers Recipes/
Przepis (20 ciasteczek):
Suche składniki:
150g wiórków kokosowych
150g płatków owsianych Halina
2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżki mąki kokosowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1/4szkl cukru trzcinowego
Mokre składniki:
2 łyżki siemienia lnianego + 50ml wody
100g margaryny
200g mleczka kokosowego
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). Margarynę rozpuścić. Odstawić do ostygnięcia. W osobnej misce wymieszać ze sobą wszystkie suche składniki: wiórki kokosowe, płatki owsiane, mąkę pszenną pełnoziarnistą, mąkę kokosową, proszek do pieczenia, sól oraz cukier trzcinowy. Do rondelka wlać wodę, postawić na ogniu, doprowadzić do wrzenia. Do gotującej się wody wsypać siemię lniane i gotować, na małym ogniu, aż do zgęstnienia (około 5 minut, cały czas mieszając, aby uniknąć przypalenia). Gotowe (gęste) siemię dodać do suchych składników i dokładnie wymieszać. Następnie dodać ostudzoną margarynę oraz mleczko kokosowe. Wymieszać, aż wszystkie składniki porządnie się ze sobą połączą. Z powstałej masy formować kuleczki, każdą lekko spłaszczać i układać, w niewielkich odstępach od siebie, na blaszce (u mnie: wyłożona silikonową matą, można użyć po prostu papieru do pieczenia). Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez około 20-30 minut. Gotowe ciasteczka wyjąć i ostudzić. Schrupać!


Kochani! Przypominam i jednocześnie w dalszym ciągu bardzo, bardzo, bardzo, bardzo Was proszę o wsparcie mnie oraz mojej owsianki w Finale Konkursu Kulinarny Blog Roku 2013! Głosować możecie TUTAJ, wystarczy że zalogujecie się na stronie www.kulinarni.pl za pomocą facebook'a i klikniecie "głosuj" przy PIECZONEJ JOGURTOWO-TRUSKAWKOWEJ OWSIANCE! Oprócz tego, że przyczyniacie się do spełnienia mojego marzenia to sami macie szansę wygrać świetne nagrody - do zgarnięcia sprzęt kuchenny!

31 komentarzy:

  1. są i ciasteczka, na które czekałam! :* ciasteczka marzenie - kokos i płatki owsiane w jednym, a do tego chrupiące <3 ty to wiesz, co ja uwielbiam ! :D
    miłego poniedziałku :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie ciasteczka takie wyrośnięte i pieguskowo-podobne:) taka puszka... tzn. jej zawartość! zniknęłaby równie szybko, bo pyszne ciasteczka nie mogą czekać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super wymyśliłaś! :) Dziękuję za wspólne pieczenie i wyrażam nadzieję na repetę, było bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasteczka to zawsze dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przekonałaś mnie, jak zwykle ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Długo to one by przy mnie nie pożyły :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się rozejrzeć za mąką kokosową, super opcja na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zagłososowane!
    a taki ciasteczka to i mój przepis na udany dzień. szczególnie jak mam się z kim podzielić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. proszę o jedno! :)

    zapraszam na nowy przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te ciacha wyglądają prze smacznie :D aa jeszcze ta aranżacja :) Święta, święta tuż tuż :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wyglądają cudownie. świeżo, zdrowo, chrupiąco :) to na pewno pyszna przekąska!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają na takie chruuupiące ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tymi ciachami mnie kupiłaś, ale tą muzyczką w tle jeszcze bardziej :P
    Możliwe, że masz ją już długo, ale ja dopiero dziś włączyłam głośnik :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne są! Już wiem, jakie ciastka upiekę na prezent dla koleżanki. I przy okazji zostawię porcję dla siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. No dobra, lecę po mleczko kokosowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem bardzo ciekawa ich smaku, bo wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaka śliczne pudełko na ciasteczka! A jego zawartość bardzo,ale to bardzo mi się podoba;) wpadłabym na takie ciacho;) no i kawę obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zapraszam! drzwi i puszka z ciastkami stoją dla Ciebie otwarte!

      Usuń
  18. dlaczego moje nigdy nie zachowają takiego kształtu? :( Ohh... :(

    Dwa pytania: musi być mąka kokosowa, jeśli tak-mogę zmielić wiórki? ;D
    Siemię mielone czy całe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie musi być mąki kokosowej, daj 4 łyżki mąki pszennej wtedy :) mąka kokosowa to nie będzie to samo, co zmielone wiórki w tym przypadku :)
      a siemię dałam całe, ale mielone też się nada, tym bardziej jesli ktoś nie lubi smaku, bo jednak u mnie było ono nieco wyczuwalne, ale ja lubię :)

      Usuń
  19. Ciasteczka wyglądają obłędnie! W sam raz na dodatek do gorącej kawy/kakao :3

    OdpowiedzUsuń
  20. *_* wpadam na te ciacha!! zaraz zjem monitor, boskiee <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasteczka jak i puszka w której się znajdują, bardzo mi się podobają! Kokosowe to moje smaki :-))

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądają przeeeepysznie! :) Ale kuszą, uwielbiam takie ciacha, idealne do kawy czy herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  23. powiem brzydkie słowo na głos, potem napiszę...już piszę....zajebiste one są i puszka też!!:D

    OdpowiedzUsuń
  24. śliczne zdjęcia i super ciastka ale brakuje bannerka! proszę go umieścić!!

    OdpowiedzUsuń