środa, 4 grudnia 2013

pomarańczowe brownie!

Pomarańcze! Jedne z moich ulubionych owoców, których zawsze wyczekuję z ogromnym utęsknieniem. Słodkie i soczyste. Uwielbiam ich smak, uwielbiam zapach, jaki zostawiają na dłoniach, gdy się je obiera. Dla mnie pachną chłodnymi, jesiennymi popołudniami, pachną nadchodzącą zimą, nadchodzącymi świętami. Do nich przecież naprawdę zostało już tak niewiele czasu! Grudzień tak szybko nadszedł. Według kalendarza to jeszcze jesienny, ale według mnie - już bardziej zimowy, poranek. Pomarańczowy. Czekoladowy. Idealny.



(JEDNOPORCJOWE) BROWNIE POMARAŃCZOWE
Przepis (jedna porcja):
sok wyciśnięty z pomarańczy (~100ml)
50g mąki pszennej pełnoziarnistej
1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy
2 łyżki gorzkiego kakao
2 kostki gorzkiej czekolady
szczypta soli
1 (małe) jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Piekarnik nastawić na 180 stopni (opcja grzania: termoobieg). W misce wymieszać suche składniki: mąkę pszenną pełnoziarnistą z solą, skórką pomarańczową, proszkiem do pieczenia i gorzkim kakao. W drugiej misce ubić jajko za pomocą miksera. Dolać świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy i wymieszać. Suche składniki połączyć z mokrymi. Gorzką czekoladę zetrzeć na tarce i dodać do masy, wymieszać. Całość przelać do kokilki i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 30-40 minut, aż do "suchego patyczka".

32 komentarze:

  1. mmm.. gorzka czekolada i kakao-cuuudo <3
    a jadłam ostatnio 90%, była cuuudowna ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja tutaj użyłam tej od Ciebie! :)

      Usuń
    2. oooo.. i jak smakowała? Miałaś ją jeszcze? :D

      Usuń
  2. jej, chyba sobie taki sprawię :)
    pomarańcze są ewidentnym zwiastunem zimy. i chyba nawet ich sok, który wpada do oka lubię

    OdpowiedzUsuń
  3. W tej wersji brownie musi być jeszcze lepsze niż to klasyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. może aż tak za pomarańczami nie przepadam, ale za to piękny to owoc jest!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też bardzo lubię pomarańcze, a w połączeniu z czekoladą to już w ogóle, niebo<3

    OdpowiedzUsuń
  6. Od pomarańczy wolę mandarynki. Fajnie byłoby zrobić brownie z mandarynkami! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że fajnie! do dzieła! :)

      Usuń
  7. też kocham pomarańcze i mandarynki ale kilka dni temu po zjedzeniu kg mandarynek moja twarz zamieniła się w siedlisko drobnych czerwonych krostek, okazało się że jestem na nie uczulona, no nie mogę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie trzeba znaleźć jakiś zamiennik, hm :) ... WIEM! PIERNICZKI! :)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gorzka czekolada i pomarańcze, połączenie idealne;)
    Mi pomarańcze kojarzą się również z grudniem, ze zbliżającymi się Świętami.
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszności! zrobię na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne połączenie, bez dwóch zdań :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda pysznie, świetne połączenie- czekolada i pomarańcza:)

    OdpowiedzUsuń
  13. śniadaniowe brownie <3 nie ma to jak smaczny wypiek na śniadanie :) a pomarańcze zimą tzn. ich smak jest niezastąpiony , latem to nie to samo.. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę zrobić ! Tylko nie pomarańczowe :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam :) Chyba koniecznie muszę zrobić, może nie na śniadanie, ale i tak pewnie będzie pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ cudo! Czekolada i pomarańcze to dla mnie idealne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. najlepsze możliwe połączenie z czekoladą to pomarańcza, pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm ale ślicznie to wygląda :D Teraz to chyba długo nic nie upiekę, bo w nd wyszedł mi zakalec i się troszkę zniechęciłam :/

    OdpowiedzUsuń
  19. łaaaa, piekę w ten weekend, nie ma innej opcji! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. pomarańcza + czekolada, najlepiej taka jak najbardziej gorzka - to połączenie wręcz idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Dodaje sie do obserwowanych:) U mnie początki dopiero ale i tak zapraszam :)http://agaslodziak.blogspot.com/ Pozdrawiam Aga:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy raz zajrzałam a tu na wejście takie pyszności, pięknie sfotografowane w dodatku. Nie ma nic lepszego na zimową chandrę niż coś słodkiego- szczególnie jeśli jest tak aromatyczne. Zostaję na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  23. idealne połączenie, czekolada + pomarańcz, pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mniam! Brownies uwielbiam, to taka dawka szczęścia, a z pomarańczą to i troche zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cuuudo! Pyszne brownie i nuta pomarańczy bardzo świąteczna :)

    OdpowiedzUsuń