poniedziałek, 16 grudnia 2013

pieczona owsianka red velvet!

Red Velvet. Amerykańskie ciasto o intensywnie czerwonym kolorze, koniecznie udekorowane aksamitnym kremem twarożkowym. Rok temu, w lutym, piekłam to ciasto dla rodziców, z okazji ich rocznicy ślubu. Dzisiaj ... Dzisiaj piekę dla siebie. Red Velvet. Jednak nie ciasto tym razem, a ... Owsiankę! Mnie zachwyca.



PIECZONA OWSIANKA RED VELVET
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 białko jajka
50g jogurtu naturalnego
1 łyżeczka (gorzkiego) kakao
szczypta naturalnego czerwonego barwnika
+150g sera białego
ziarenka z 1/2 laski wanilii
50g jogurtu naturalnego
1 łyżka cukru pudru trzcinowego
Piekarnik nagrzać do 180 stopni (opcja grzania: góra i dół). Płatki owsiane wymieszać z proszkiem do pieczenia, kakao, jogurtem naturalnym. Białko jajka ubić, wraz ze szczyptą soli, na sztywną pianę. Dodać czerwony barwnik i ubijać jeszcze przez chwilkę (aż piana wymiesza się dobrze z barwnikiem). Gotową pianę z białka dodać do reszty składników i delikatnie wymieszać. Przełożyć do kokilki. Wstawić do piekarnika. Piec przez 30 minut. W tym czasie przygotować twarożek: ser biały zmielić. Wymieszać z jogurtem naturalnym, cukrem pudrem trzcinowym i ziarenkami wanilii. Wstawić do lodówki do schłodzenia. Gotową owsiankę wyjąć z piekarnika. Zostawić w kokilce lub przełożyć na talerzyk. Udekorować twarożkiem.

36 komentarzy:

  1. Mnie też zachwyca! i jestem pewna że jest niesamowicie pyszna, jak wszystko co czarujesz w swojej kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Totalnie zachwycona.. na walentynki idealne!:D szkoda, że nie obchodze:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze można to zmienić! :D

      Usuń
    2. E tam, zawsze można zjeść nie-na-walentynki :D
      Jaki ma intensywny kolor! Dobrze, że mam barwniki! :>

      Usuń
    3. pewnie, że można! mi się ona bardziej ze świętami jakoś kojarzy, więc wcale do lutego z nią czekać nie trzeba :D wręcz przeciwnie!

      Usuń
  3. Dekoracje świąteczne pod kolor wypieku;) Uwielbiam Red Velvet, zarówno za smak, jak i za estetykę. a owsianka red velvet... nie ma rzeczy niemożliwych, jak widzę^;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jejku, ale świątecznie :) zachwycasz po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, ale wygląda. Niesamowita :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mega wygląda :d jak jakieś super drogie jedzenie w świetnej restauracji! :D Nie wiedziałam, że owsianki się piecze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, dziękuję! to dla mnie ogromny komplement!

      piecze się, piecze :)

      Usuń
  7. Wygląda naprawdę niesamowicie :) Podziwiam Cię z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak cos czulam, ze bedzie cos zwiazanego z tortem red velvet, gdy zobaczylam post na facebook'u :) Wyglada naprawdę świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. CUDOWNY KOLOR !!! Zapraszam do Akcji konkursu tęcza smaków 3 :) http://waniliowysmoczek.blogspot.com/2013/12/tecza-smakow-3-ze-swiatecznym-akcentem.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Urocza :) Lubię (lubiłam :P) bardzo red velvet w wersji ciastowej ;) muszę zerżnąć pomysł i pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Twoje pomysły zawsze mnie zachwycają, ale ta owsianka jest wprost wybitna :))

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda iście królewsko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No, moja droga :) Zaszalałaś, bo owsianka nie tylko zapewne smakuje świetnie, ale i wygląda. Dzisiejsza stylizacja zdjęć do majstersztyk!
    PS: my to zawsze czytamy sobie w myślach :* *francuskie!*

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale śliczna ! Jej kolor mnie powalił :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O matko, kochana jesteś genialna, to wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. myślałam, że jest z burakiem :> kolor ma piękny

    OdpowiedzUsuń
  17. Co za kolor!<3 czerwony to mój ulubiony, więc ja jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow ! Taka czerwona owsianka to prawdziwe szaleństwo ;D Świetna jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. zachwycasz :* !!! czekaj, zaraz będę, możesz już przygotowywać tą owsiankę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda niesamowicie! Cudna ta owsianka :) Szkoda, że nie mam żadnego barwnika..

    OdpowiedzUsuń
  21. hm, czyżby trochę jak mikołajkowa czapka? :)

    OdpowiedzUsuń
  22. niesamowita! aż brak mi słów :)

    OdpowiedzUsuń
  23. a tak się zastanawiałam co to będzie...po zapowiedzi na fb, jestem oczarowana pomysłowością;)

    OdpowiedzUsuń