poniedziałek, 23 grudnia 2013

makowe kluski na mleku!

To naprawdę już jutro?! Naprawdę?! Przedświąteczne dni pędzą, jak szalone! Pędzą, niczym sanie Świętego Mikołaja! Wczorajsza niedziela upłynęła pod znakiem lepienia uszek! Moje pierwsze własnoręcznie ulepione uszka w liczbie: dwieście! Razem z mamą działałyśmy wczoraj prężnie w kuchni, przez moment nawet tata pomagał! A dzisiaj? Dzisiaj w kuchni będzie słodko: dwa pierniki, miodowiec, domowe bajaderki czekoladowe i makowe, ciasto pomarańczowe ... Damy radę?! Pewnie, że damy! Wszystko w rytm rmf święta, wszystko w świetle choinkowym lampek. Jeszcze prezenty trzeba zapakować! U Was już wszystko gotowe?



MAKOWE KLUSKI kładzione na mleku
Przepis (jedna porcja):
50g mąki owsianej
1 (małe) jajko
3 łyżki masy makowej
sok z 1/2 pomarańczy
250ml mleka
szczypta cynamonu
Mleko wlać do rondelka, zagotować. Z pomarańczy wycisnąć sok. Mąkę owsianą wymieszać z jajkiem, masą makową i sokiem z pomarańczy. Tak przygotowaną masę nakładać łyżką na gotujące się mleko i gotować przez kilka minut (na małym ogniu). Przelać do miseczki. Całość posypać cynamonem. Podawać gorące.

27 komentarzy:

  1. pyycha! u mnie też dzisiaj działanie pełną parą, ale na szczęście w lodówce już prawie wszystkie składniki przygotowane, więc zakupy chociaż odpadną :) 200 uszek, wow! jak coś zostanie, to wpadnę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny talerzyk :)
    Śniadanie nie do końca dla mnie, przez ten mak, ale smacznie wygląda :)

    Zdecydowanie te dni zbyt szybko mijają :(

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam takie kiedyś, ale mak sprawił, że łamały się na małe kawałki D:
    ja prezenty spakowałam wczoraj, korzystając z okazji- byłam sama w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to u mnie wręcz przeciwnie - masa makowa idealnie skleiła kluski :)

      Usuń
  4. O znowu makowo świątecznie :D Świetny ten talerzyk. Mi też strasznie ten grudzień szybko zleciał, najgorsze że święta są takie krótkie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam, czytam i nagle.... wszystkie lampki się pozapalały! - ciasto POMARAŃCZOWE! Jakie, jakie, jakie? Pokażeeeeeeeeeesz? Opowieeeeeeeeeesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będę korzystać z tego przepisu:
      http://azgotuj.blogspot.com/2013/11/ciasto-pomaranczowe-z-zurawina-hit-na.html?showComment=1384879252861#c7744513811698951863 :)

      Usuń
    2. też robię to ciaacho <3 pomarańcze już sie gotują!! ;)

      Pychota te kluski! czyżby z tej masy? ;D

      Usuń
  6. jak u Ciebie pozytywnie <3 ja dziś idę do dziadków pomagać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ekstra! :) Taka świąteczna-zimowa wersja klusek. Koniecznie do zrobienia <3

    OdpowiedzUsuń
  8. o, dzisiaj słodki masz dzień, ale wczorajszy chyba bardziej mi się podoba, bo kooochaaam lepić uszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurczę, te kluski chyba zajęłyby u mnie pierwsze miejsce w kategorii kluskowatości :)))))

    OdpowiedzUsuń
  10. ty wiesz, że ja w najbliższym czasie je zrobię ! już pisałam do mamy, żeby maku więcej dokupiła :D owsiane, makowe, na mleku - idealne <3
    pamiętam jak w listopadzie tak bardzo chciałyśmy już świąt :) śniegu też, ale na niego trzeba poczekać chyba do Wielkanocy :p

    OdpowiedzUsuń
  11. oż Ty! przeszłaś samą siebie! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale świąteczne smaki ! Takie kluchy muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. no kochana...kluski makowe na śniadanie...już wiem co jutro rano zjem nie mogąc doczekać się tych na wigilijnym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pomarańcze i mak - iście świąteczne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. eh, a u mnie w tym roku nie będzie klusków :( bo ciocia specjalistka w tej materii nas nie odwiedza. może jeszcze jutro ukręcę masę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kręć, kręć, kręć! koniecznie kręć! :)

      Usuń
  16. ale apetycznie się zapowiadają u Ciebie święta! chyba nic u mnie nie będzie z tego co tworzysz. dlatego chętnie bym się wprosiła na wyjadanie resztek ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy takich nie jadłam. Wyglądają bosko!

    OdpowiedzUsuń
  18. REWELACJA ;D;D;D
    masz genialne pomysły ;)
    to będzie moje jutrzejsze śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń