niedziela, 15 grudnia 2013

kuskus, tuńczyk, pomidor, groszek!

Na blogu już dawno nie pojawiła się żadna propozycja "na wynos". Zbyt dawno! Stwierdziłam więc, że czas najwyższy nadrobić te lunchbox'owe zaległości. Chociaż danie, które dzisiaj Wam prezentuję można zjeść równie dobrze w domu na obiad, czy też na ciepłą kolację. Co to takiego? Pewnie nikogo nie zdziwi fakt, że główną rolę w dzisiejszym daniu odgrywa moja ulubiona kaszka kuskus, która chyba nigdy mi się nie znudzi. Znowu jest też ryba, ale tym razem zamiast łososia jest tuńczyk. Pomidor. I jeszcze zielony akcent w postaci zielonego groszku. Cztery składniki. Tak niewiele, a smak jaki wspaniały! Prostota. Kolejny raz sprawdza się moja kulinarna dewiza "czasem im mniej, tym lepiej, im prościej, tym smaczniej". Zgadzacie się z tym?



KUSKUS Z TUŃCZYKIEM, groszkiem i pomidorem
Przepis (jedna porcja):
60g kaszki kuskus (suchej)
150g tuńczyka w wodzie
100g groszku konserwowego
1 pomidor
sól, pieprz (do smaku)
Kaszkę kuskus wsypać do miseczki, posolić, zalać wrzątkiem. Przykryć i odstawić na około 10 minut. Rozgrzać patelnię. Pomidora umyć i pokroić w małą kosteczkę, wrzucić na patelnię. Dodać odsączonego z wody tuńczyka i zielony groszek. Gdy kaszka kuskus będzie gotowa również przełożyć ją na patelnię. Posolić i popieprzyć wedle uznania. Podgrzewać na małym ogniu. Gotowe, ciepłe danie przełożyć na talerz.

27 komentarzy:

  1. mi jakoś kuskus nie przypadł do gustu, nie było miłości od pierwszego wejrzenia ;p ale dodatki można by wykorzystać do ryżu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. do niedawna nienawidziłam tuńczyka, ale jak widać to prawda, że smaki się zmieniają, bo obecnie mogłabym się nim zajadać non stop (to samo swoją drogą tyczy się suszonych pomidorów, fety czy oliwek) :D Na pewno wykorzystam tą propozycję, bo mój lunchbox ostatnio wieje nudą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brakowało mi tych Twoich lunchboxowych pomysłów! :))
    Właśnie robię sobie ja jutro kuskus z jabłkiem, groszkiem z dodatkiem kurczaka- ciekawe jak wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Również uwielbiam kaszę kuskus - ze względu na smak i szybkość przygotowania. A takie proste kombinacje są najlepsze :) Szybko, smacznie i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. jak najbardziej się z tym zgadzam. :) a kaszę kuskus również bardzo lubię! dodałabym tam jeszcze tylko kukurydzy :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Magda, a czym proponujesz zastąpić pomidora? Akurat nie jem tego warzywa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świeży ogórek - do tuńczyka pasuje idealnie według mnie :) albo kukurydza konserwowa też smacznie się sprawdzi.

      Usuń
    2. Abno oba, a nawet i wszystkie trzy! Tak na przekór tej zachwalanej prostocie, mimo, że pojedynczo wszystkie zestawienie również bardzo smaczne :)

      Usuń
  7. Uwielbiam kuskus...Bo szybko go się przygotowuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to jedna z wielu zalet tej kaszy :)

      Usuń
  8. Do pudełeczka i na uczelnię jutro, nie ma bata :D

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuje za pomysł na jutrzejsze 2 śniad <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem szczerze, że jeszcze nigdy nie zrobiłam na wynos nic poza kanapkami. Już wiem, że koniecznie trzeba to zmienić! Kuskus z warzywami zdecydowanie mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Codziennie dajesz kolejne inspirujące pomysły, że niemal zapomniałam o Twoich lunch-box'owych propozycjach, a ta dzisiejsza wyjątkowo smaczna, tuńczyk z kuskusem zawsze spoko;d

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę ale kusisz ! Uwielbiam kuskus i na słodko i na wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo, cieszy mnie widok takiego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo smakowita, lubię takie sałatki!

    OdpowiedzUsuń
  15. kasza kuskus jest magiczna ze względu na czas przygotowania jak i smak. Śniadanie cudowne. ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest to śniadanie :) tak, jak napisałam: to moja propozycja lunchbox'owa lub też obiadowa/kolacyjna :)

      Usuń
  16. szczerze... nie jadłam już z parę lat tej kaszy! widzę, że dużo tracę przeglądając twoje smaczne propozycje, a ta szczególnie przypadała mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. idealna na uczelnie! aż się nie mogę doczekać wtorku ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam jeść taką sałatkę i szukać groszki i smakować je:)

    OdpowiedzUsuń
  19. pysznie i zdrowo :) lubię takie jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam sobie przed chwileczką to danie do pracy i muszę powiedzieć, że jest nieziemskie :D Dodałam jeszcze trochę chilli i już całkowicie wymiata :D Dzięki ci, dobra kobieto, za te pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cała przyjemność po mojej stronie! nawet nie wiesz, jak miło mi to czytać! :) smacznego!

      Usuń
  21. Prosto i smacznie. Najbardziej chyba lubię czas przygotowania :D

    OdpowiedzUsuń